Rada by si robila niečo pre svoje telo, kondičku, či máš v pláne zhodiť pár kíl? Možno patríš k ľuďom, ktorých telocvične a posilky plné iných ľudí nelákajú. Navyše, ak sú ešte stále otvorené aj s určitými obmedzeniami. No všetko sa dá hravo vyriešiť inými alternatívami. 

Každej žene vyhovuje iný typ cvičenia – kým niektoré milujú posilky, pre iné je to skôr utrpenie. Práve pre túto kategóriu tu máme zopár tipov na skvelé pohybové aktivity, ktoré nevyžadujú návštevu gymu a chudne sa pri nich naozaj efektívne. Vyskúšaš?

Beh/rýchla chôdza/prechádzky

Beh na čerstvom vzduchu je to najlepšie kardio vhodné na chudnutie, a aj každodenná prechádzka sa ráta. Nikto ťa pritom nesleduje a môžeš si nahodiť tempo, aké ti najviac vyhovuje. Možno sa ti zo začiatku do behu nebude chcieť, ale ver, že s každým jedným tréningom uvidíš posun vpred. Už po pár týždňoch pravidelného behu sa ti nebude chcieť prestať.

zdroj: Pexels/Nathan Cowley

Plávanie

Ide leto a to má veľkú výhodu – otvorené vonkajšie bazény. Nie len, že sa príjemne schladíš a budeš chytať bronz, ale zopár preplávaných dĺžok bazéna ti pomôže k formovaniu postavy. Posilňuješ si ním svaly a je to ideálny pohyb, ak máš problémy s chrbticou či kĺbami, ktoré vo vode nie sú vystavované veľkej záťaži. Poďakuje sa ti za neho kondička aj pľúca, ktoré budú posilnené.

zdroj: Pexels/Vitor Castro

Tanečné lekcie

Žiaden druh cvičenia ťa neláka? Potom by tou správnou voľbou pre teba mohol byť tanec. Pri ňom sa hýbeš, no vďaka hudbe a zábave, ktorú pri ňom zažívaš, si ani nebudeš uvedomovať, že spaľuješ kalórie pohybom. Ide zároveň o aktívnu formu relaxu, ktorá pomôže tvojej psychike, podporíš si ním koordináciu a spevníš svalstvo.

Skvelé je aj o, že existujú desiatky druhov tanca, takže je len na tebe, čo tvoje boky rozhýbe.

zdroj: Pexels/Marta Wave

Bojové športy

Máš v sebe nahromadenú energiu či dokonca stres? Potom by si mohla dať šancu aj nejakému bojovému športu. Nie len, že sa naučíš sebaobrane a posilníš si celé telo, ale pri takomto pohybe spáliš množstvo kalórií. Tvoja hlava pritom bude vypnutá a bude myslieť iba na tréning. Pre ženy sa odporúča najmä thajský box, pri ktorom sa chudne a formuje postava veľmi rýchlo.

zdroj: Pexels/cottonbro

Domáce krátke tréningy

Ak si si stále nenašla to svoje, potom ti ostáva iba jediná možnosť – online tréningy. Či už s reálnym trénerom cez live hovor alebo pomocou workout videí, ktorých nájdeš na internete obrovské množstvo. HIIT tréningy, kardio cvičenia, joga, pilates, tanečné workouty, … a pritom v pohodlí domova a sama.

zdroj: Pexels/Karolina Grabowska

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.