Tréning v telocvični či vo fitness centre je perfektný pre zdravie celého organizmu. Hýb sa často, hýb sa správne a precvičuj si celé telo! Dodržuj tieto jednoduché pravidlá, vyhneš sa tak nepríjemnej bolesti a udržíš si svoje zdravie. Nezabúdaj na pravidelný pohyb, ktorý je základom úspechu. Veď tvoje telo si to zaslúži. Maj na pamäti, že cvičiť treba od základu a postupne zvyšovať záťaž i tempo. Keď si si nie v čomkoľvek istá, určite si nechaj poradiť od odborníka.


foto: pexels.com

Tri nenáročné pravidlá, ako trénovať racionálne a najmä bez zbytočných zranení

1./ Šport na pravidelnej báze

Kĺby, svaly, väzy i kosti uľahčujú ľudskému organizmu pohyb. Kĺby patria k najdôležitejším častiam tvojho tela, a preto je nevyhnutné precvičovať ich často a pravidelne. Maj na pamäti, že kĺby sa opotrebúvajú nielen pri nadmernom pohybe, ale aj pri minimálnej fyzickej aktivite. Všetko závisí od prísunu potrebných živín a látok, ktoré sa v kĺboch produkujú v prvom rade náležitým pohybom. Ničím lepším, ako cvičením a športovaním na pravidelnej báze, kĺbom ani nepomôžeš. Behaj, plávaj, bicykluj, tancuj, proste cvič kedykoľvek!


foto: pexels.com

2./ Iba správna technika cvičenia

Rôzne typy cvičenia, ako napríklad vychytený crossfit, sa stali v posledných rokoch medzi cvičiacimi ľuďmi veľmi obľúbenými. Aj keď by sa zdalo, že ide hlavne o hravú formu cvičenia, dosť ľahko a nevedomky sa v ňom prekračujú vlastné limity, čo je pre ľudský organizmus veľmi nebezpečné. Telo sa rýchlo vyčerpáva, a tým vzniká vysoká šanca zraniť sa. Každú z nás baví iná forma pohybu. Zvoliť si správnu techniku cvičenia a posilňovania tela je tou najlepšou voľbou. Aj maličké pochybenie, akýkoľvek nesprávny pohyb, nedodržanie zásad alebo precenenie vlastných síl – to všetko môže viesť k nepríjemnému zraneniu, či už fyzickému alebo psychickému. Zameraj sa na dôležité detaily a trénuj tak, aby si si zbytočne neublížila!


foto: pexels.com

3./ Precvičuj svoje celé telo

V cvičení by si sa nemala zamerať iba na vybrané partie tela – či už sú to ruky, brucho, zadok či stehná – a ostatné partie úplne opomenúť. Ľudské telo funguje ako systém a svaly sú navzájom prepojené. Ak s cvičením iba začínaš, je doporučené precvičovať celé telo počas každého tréningu. Plus, stále máš možnosť začleniť také 2 – 3 cviky práve na tie partie, ktoré sú u teba problémovejšie. Nepreceňuj však svoje sily, buď trpezlivá. Nezabúdaj taktiež na vyváženú stravu a primeraný oddych!


foto: pexels.com

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.