Určite si už počula o 30 dňovej výzve, pri ktorej každý deň zvyšuješ počet brušákov, ktoré ti majú zaručiť ploché brucho. Ak si to skúšala, určite si po pár dňoch mala hroznú svalovicu a každý deň bol ťažší a ťažší. Kde si sa nakoniec reálne dostala? Na desiaty alebo dvadsiaty deň a zdá sa ti, že brucho sa nezmenšuje ale naopak zväčšuje? Je to normálne a takýmto spôsobom ploché brucho nikdy nezískaš. Veď, keby to bolo také jednoduché, 30 dní by sa vydržala takto týrať každá z nás.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

freepik.com

Za všetko môže tuk

Nevravím, že brušákmi ti nenarastú žiadne svaly, no sú ti úplne na nič, keď ich nevidno. Brušné svaly sa ti síce zväčšia, ale tuk, ktorý ich obklopuje tam ostane. To je hlavná príčina toho, prečo budeš mať brucho väčšie. Predstav si to, ako ochranný štít na tvojich svaloch, ktorý ti bráni v tom, aby si uvidela svoje vypracované tehličky.

Zapoj celé telo

Je pravda, že čím viac svalov máme naše telo dokáže oveľa viac a rýchlejšie spaľovať aj popri tom ako sedíme alebo ležíme. Svaly na bruchu ti ale stačiť nebudú, a preto musíš posilňovať celé telo. Nepoznám ani jednu ženu, ktorá by mala problém iba s bruchom a ostatné časti tela mala dokonalé. Buď má širšie boky, chudé ruky alebo väčší zadok. Zameraj sa na najväčšie svalové partie na tele. Na rukách biceps, triceps a deltový sval, na chrbte najširší sval chrbta a chrbticový napriamovač, prsné svaly, brušné svaly a na spodnej časti tela sedacie svaly, štvorhlavý a dvojhlavý sval stehna.

Skombinuj silový a kardio tréning

Najlepšou voľbou je kombinácia silového a kardio cvičenia. Jeden deň si poriadne zacvič s činkami alebo vlastnou váhou tela, no na druhý daj svalom oddych a choď behať. Ak ťa beh nebaví, existuje množstvo iných alternatív, ako jumping, korčule, bicykel alebo si zatrénuje v posilke bez väčšej záťaže a pridaj viac skokov a výkopov. Takýmto spôsobom získaš rovnováhu a vytúžené ploché brucho.

Začneš chudnúť a budeš silnejšia

Ak začneš s takýmto druhom tréningu, už nepôjde iba o tvoje brucho. Tým, že budeš cvičiť silový tréning, najlepšie trikrát do týždňa, naberieš svaly, ktoré ti budú pomáhať pri spaľovaní tuku na celom tele. S pridaním kardio cvičenia začneš spaľovať ešte viac, zlepší sa ti kondička a budeš silnejšia. Uvidíš, že čím viac tréningov budeš mať za sebou, tým bude cvičenie jednoduchšie.

Nepozeraj sa na kilá, ale na centimetre

Môže sa stať, že sa budeš cítiť lepšie, oblečieš si rifle, ktoré si dovtedy neobliekla, no váha ti ukáže o kilo naviac. Nepanikár, nič sa nedeje! Musíš myslieť na to, že aj svaly niečo vážia. Tým, že ich budeš mať čím ďalej tým viac ti váha môže ukázať vyššie číslo, ako keď si začínala. Stáva sa to prevažne vtedy, keď rýchlejšie naberáš svalovú hmotu, ako strácaš tuk. Preto je dôležité, aby si sa na začiatku svojho snaženia aj odmerala. Centimetre nikdy neklamú, váha áno 😉