Sila myšlienok nás dokáže veľmi ovplyvniť. Preto, ak trpíš skôr negatívnymi pocitmi, zamysli sa, čo sa ti vlastne odohráva v hlave. Aby sme sa v živote pohli ďalej a vyťažili z neho maximum, musíme začať práve od našej mysle. Portál Thinking Humanity, The Positivity Blog a Healthline uviedli tieto kroky, ako byť viac pozitívna.

Sústreď sa na to, čo už máš

Ľudia sa neustále ponáhľajú vpred za ďalšími a väčšími cieľmi. Samozrejme, nie je zlé mať svoje vízie a ísť si tvrdo za nimi. Problémom je, že takto nikdy nebudeme spokojní a šťastní. Preto, ak ti chýba niečo pozitívne v tvojom živote, na chvíľu zastav a rozhliadni sa okolo seba. Uvedom si, čo všetko už máš a predovšetkým, kto pri tebe stojí a podporuje ťa.

Šťastie je o tvojej životnej ceste

Učíme sa celý čas, čo sme tu. Možno máš aj ty stanovený cieľ a veríš, že keď ho dosiahneš, tak budeš šťastná. Z časti to je pravda, ale ako dlho budú tieto pocity v tebe pretrvávať? Omnoho dôležitejšia je práve tá cesta, na ktorú si sa vydala. Zoberme si to takto – chceš si kúpiť vlastné auto. Pracuješ kvôli tomu najviac, ako len vieš a odkladáš si každý jeden cent. Potom, keď získaš svoju stanovenú sumu, ideš si po svojho nového miláčika. Skvelý pocit, však? Lenže radšej by si sa mala sústrediť na to, ako úžasne si to zvládla. Stanovila si si víziu, urputne si na nej pracovala a bola si disciplinovaná. Oceň samú seba. Aj to ti prináša do života ďalšie pozitívum.

Nájdi v každej negatívnej situácií pozitívum

Všetko zlé je na niečo dobré a život nám často dáva zaujímavé lekcie. Chvíľu ťa to môže bolieť, veď si človek, ale vždy sa dá zo všetkého vyťažiť. Každá situácia má aj pozitívnu stránku, dôležité je, z ktorého uhľa pohľadu na ňu nazeráš. Keď sa stane niečo zlé, opýtaj sa samej seba: „Čo sa mi to snaží naznačiť?/ Čo nové ma tá má naučiť?“ Všetko sa deje z nejakého dôvodu a poučení nebudeme mať nikdy dosť. Lenže ak si pripravená učiť sa, potom budeš v živote aj šťastnejšia.

Nezabúdaj na životosprávu

Je vedecky dokázané, že približne hodina cvičenia týždenne dokáže pozitívne prispievať nášmu duševnému zdraviu. Niet sa čomu čudovať, keďže telu dáme fyzickú námahu, ktorú potrebuje a naša myseľ sa na chvíľu uvoľní. Nezabúdaj ani na pravidelnú stravu a kvalitný spánok. Ako by si mohla mať pozitívny deň, keď takmer nič nevidíš kvôli unaveným opuchnutým očiam? Ak si myslíš, že káva všetko vyrieši, si na omyle. Veľká dávka kofeínu nenahradí výživné jedlo a tvoj žalúdok bude iba plačlivo nariekať. To sa koniec-koncov prenáša aj na tvoju náladu.

Obklopuj sa pozitívnymi ľuďmi

Vieš ako sa hovorí – s kým si, taký si. Poriadne si premysli, s kým sa ti naozaj oplatí tráviť čas. Je skvelé, ak si dokážeš vypočuť ľudí a ich problémy, ale neťahá ťa to už niekedy dole? Potrebuješ sa sústrediť na seba, a preto potrebuješ pri sebe osoby, ktoré nazerajú na svet rovnakým spôsobom ako ty. Ak si nedokážeš vytvoriť ochrannú bublinu pred neustálym ľudským nariekaním, postupne by ťa to mohlo stiahnuť dole.

Vykroč pozitívne do nového dňa

Stanov si na každý jeden deň malý cieľ. Napríklad, že budeš v práci produktívna, učenie v škole ti pôjde od ruky alebo že sa potom pôjdeš odreagovať so svojou najlepšou kamarátkou. Predtým, ako sa na tieto úlohy vrhneš, nezabudni sa najprv dobre naladiť. Pusti si hudbu, ktorá obsahuje iba veselé emócie a snaž sa mať čo najviac pokojné ráno. Nemáš sa kam ponáhľať a každý z nás potrebuje niekedy spomaliť. Aj o tom je pozitívny život – vychutnať si každý jeden moment.

 

Zdroj: Thinking Humanity, The Positivity Blog a Healthline

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.