Vieš, ako sa hovorí, zdravie máme iba jedno. Vždy dokážeš spraviť niečo pre seba a svoje telo. Neskôr sa ti môže veľmi odvďačiť. Ak túžiš po krásnej línii, ale máš problémy so sladkým, aj na to exituje riešenie. Toto desatoro zdravého životného štýlu ti s tým hravo pomôže a nemusíš pritom dodržiavať žiadnu drastickú diétu.

1. Pravidelný pitný režim

Bez vody to nejde. Aby si dokázala zo svojho dňa vyťažiť maximum, potrebuješ byť plne koncentrovaná, a to dosiahneš aj vďaka správnemu množstvu tekutín. V opačnom prípade by si mohla byť dehydratovaná  a s bolesťou hlavy by si veľmi ťažko plnila svoje povinnosti. Denne by sme mali prijať 1,5 – 2 litre tekutín. Nevnímaj kávu či energetické nápoje ako súčasť tohto množstva. Veľké kvantum kofeínu neprospieva tvojmu srdcu.

2. Neprejedať sa bežnými sladkosťami

Život s maškrtným jazykom dokáže byť náročný. Ani nevieš ako a zrazu máš vedľa seba ďalší prázdny obal od čokolády. Pri chudnutí však zohráva dôležitú úlohu. Nadmerné množstvo prijímaného cukru sa koniec-koncov odzrkadlí aj na tvojej váhe. Samozrejme, telo si niekedy žiada potrebnú dávku energie, a práve vtedy by si radšej mala siahnuť po niečom proteínovom.

Jednou z možností sú tyčinky Natural Balance Wellness™ by Oriflame, ktoré nájdete vrámci welnessového portfólia značky Oriflame. Sú unikátne svojím zložením a môžeš ich využiť počas raňajok s porciou ovocia, ako dezert k poobednej káve alebo poslúžia ako odmena po náročnom cvičení. Tvoje telo získa všetko, čo potrebuje a jazyk bude šťastne mlsať.

zdroj: Nature Balance značky Wellness by Oriflame

3. Prijímanie množstva vitamínov a proteínov

Ak chceš schudnúť a udržať si peknú líniu, svoje telo musíš aj chrániť. Preto je dôležitá imunita, ktorú získaš pravidelným užívaním vitamínov. Nezabúdaj však ani na správne množstvo proteínov, tukov a sacharidov.

Ich vyváženým príjmom si vybuduješ spôsob stravovania, vďaka ktorému už nebudeš musieť bojovať s večerným vyjedaním chladničky. Kvôli zloženiu sú vhodnou voľbou tyčinky Nature Balance Wellness™ by Oriflame.  1 tyčinka obsahuje 2,1 g tuku, 10,5 g bielkovín, 4,5 g cukru, 5,6 g vlákniny a 4 druhy prírodného bobuľového ovocia (brusnice, černice, maliny a čierne ríbezle), ktoré má navyše antioxidačný účinok.

4. Nevyhýbať sa ovociu a zelenine

Do svojho jedálnička by si určite mala zaradiť aj tieto časti stravy. A navyše, tanier s obedom či večerou by tak bol aj farebne pestrejší. Väčšiemu príjmu ovocia a zeleniny by sa potešil aj tvoj organizmus. Obsahujú potrebné vitamíny, minerály a vlákninu, ktorú naše telo potrebuje. Okrem toho môžeš napríklad sladkými jahodami zahnať chuť po mliečnej čokoláde. Je to zdravšia metóda, ako prijať potrebné cukry a nemusíš mať výčitky svedomia. Rovnako nezabúdaj ani na zeleninu. Práve tá má často detoxikačné účinky na organizmus a zbavuje sa tak škodlivých toxínov.

5. Stravovanie sa počas celého dňa

Raňajky. Obed. Večera. Aspoň tri jedlá denne. Nie je na škodu k nim rovnako pripojiť aj desiatu či olovrant. Ľudia často v snahe schudnúť obmedzujú svoj príjem potravy. To je však chyba a mohlo by to veľmi uškodiť aj ich imunite.

„Chudneme jedením. Ak sa chceme udržať štíhli, prípadne zredukovať hmotnosť, potrebujeme jesť a prijať dostatok výživy. Tu robíme chybu, že s cieľom dosiahnuť ideálne krivky, prijatú stravu zredukujeme na minimum. Ochudobníme sa o kvalitnú výživu, minerály a vitamíny. Výsledný efekt je, že ak aj želanú hmotnosť zredukujeme, naše telo nedostáva potrebnú výživu. Telo si chýbajúcu energiu po čase pýta, sme hladní, cítime sa unavení, vyčerpaní, prípadne sa môže deficit odzrkadliť na poklese imunity. Chýbajúcu energiu dopĺňame pomocou rýchlych kalórií a postupne sa tak vrátime aj k starej váhe a spôsobu stravovania,“ vysvetlila Zuzana Líšková, výživová poradkyňa.

zdroj: Photo by Ola Mishchenko on Unsplash

6. Obmedziť mastné jedlá

Vyprážané nugetky s čerstvými hranolkami z fritézy sú obľúbenou pochúťkou. Rovnako aj nedeľné rezne či balík čipsov pri filmovom maratóne. Niekedy nie je na škodu trošku si dopriať, len si dávaj pozor, ako často sama sebe dovoľuješ toto zhrešenie. Okrem toho, že sa to môže odzrkadliť na tvojej váhe, nie je to vhodné ani pre tvoje trávenie.

Nemala by si svoj organizmus zaťažovať mastnými jedlami. Skús namiesto toho viac využívať olivový olej, pripraviť mäso k obedu alebo večeri na prírodný spôsob a ak máš chuť na hranolky, upeč si ich v trúbe. Aj to je jeden zo spôsobov, ako sa dopracovať k vytúženej štíhlej línií.

7. Zameriavať sa na zdravé tuky

Hoci chceš schudnúť, nemala by si zo svojej stravy vynechávať tuky. Tie zdravé. Vedela si, že sú užitočné najmä pre srdce? Ak nevieš, kde ich hľadať, určite siahni po avokáde. Možno ti je známe slovo guacamole. Je to chutná nátierka z avokáda, do ktorej môžeš pridať nakrájanú cibuľku alebo rajčiny.

Môžeš si ju dať na raňajky, večeru alebo kedy sa ti žiada. Oplatí sa to už len kvôli skvelej chuti avokáda v kombinácií s ďalšou zeleninou a tvoje telo bude tiež spokojné.

8. Zbaviť sa škodlivých zlozvykov

Nie je zlé zájsť niekedy s kamarátkou na víno a trošku poklebetiť. Možno k tomu pridáš aj dve-tri cigaretky a máte krásny večer. Lenže tieto zlozvyky určite nie sú pre organizmus prospešné. Okrem toho, že sú vysoko návykové, brzdia človeka v zdravom stravovaní sa a pohybe. Pľúca ti dajú dostatočne pocítiť, čo robí s nimi cigaretový dym, keď si napríklad pôjdeš zabehať.

Víno, prípadne iný alkohol, sa okrem opileckého stavu a následnej bolesti hlavy veľmi neprejavujú. Ale z ich obsahového zloženie tiež nezískaš vytúženú líniu. Práve naopak. Ak sa potrebuješ v horúcich dňoch osviežiť, skús vodu s citrónom. Nakopne ťa do nového dňa a s trávením to bude tiež lepšie.

zdroj: Photo by Nathan Cowley from Pexels

9. Dbať na fyzickú aktivitu

Nezabúdaj na to, že hlavne ty sa potrebuješ cítiť vo svojom tele dobre. Nemusíš mať miery ako najúspešnejšie supermodelky. Buď spokojná sama so sebou. K tomu ti pomôže práve cvičenie. Často slúži aj ako psychohygiena. Existujú rôzne cviky, vďaka ktorým dosiahneš úspešné výsledky. Nezabúdaj však ani na stravu.

Nemala by si sa celé dni trýzniť iba špeciálnymi diétami a hodinovými tréningami. Nájdi v tom balans, harmóniu. Po každom intenzívnom cvičení si nezabudni vydýchnuť a dopriať si sladkú odmenu a kúsok energie. Aj vtedy ti môžu pomôcť proteínové tyčinky Natural Balance od Wellness™ by Oriflame.

10. Vyhradiť si čas na oddych

Je dôležité, aby si si našla čas na samú seba. Možno ho tráviš hlavne vykonávaním fyzickej aktivity. Lenže niekedy si treba dopriať aj chvíľku leňošenia na gauči s knihou v ruke, či prechádzku do prírody. Výnimkou nie je ani poriadny spánok. Človek potrebuje doslova „vypnúť“, ak má produktívne fungovať tiež na druhý deň. Vytvor si priestor vyhradený čisto pre oddych a snaž sa dodržiavať aj pravidelný spánkový režim. Aj to veľmi zlepší tvoju životosprávu.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.