Je večer a tvoja chuť na NIEČO je nesmierne veľká. Niekedy ani nevieš identifikovať, či by si chcela niečo slané alebo sladké. Proste to chceš, tu a teraz. Zamieriš do kuchyne, otvoríš chladničku alebo poličku a už držíš v ruke zmrzlinu či chipsy. Potom prídu výčitky. Prečo si to vlastne zjedla, veď si nebola ani hladná. Musíš sa tohto večerného vyjedania zbaviť.

Tento neopísateľný hlad je väčšinou spojený s emóciami. Nemusia to byť vždy iba tie negatívne. Si rozrušená zo školy, tešíš sa na rande alebo sa iba nudíš. Pred chvíľou si jedla a hlad je tu opäť. Nie je to ale skutočný hlad!

Musíš urobiť všetko pre to, aby si toto nutkanie potlačila. Ako na to?

Nájdi si iné zdroje uspokojenia, než jedlo. Máš rada filmy? Tak si jeden pusť. Miluješ knihy? Začni čítať. Otvor si internet, počúvaj hudbu, choď na prechádzku, zavolaj kamarátke… Možností je veľa. Je to už iba na tebe, pretože len ty sama vieš, čo ti robí radosť.tumblr_n11ok7kq3u1qb61kpo1_500foto: tumblr

A teraz to najdôležitejšie! To, čo si nekúpiš, to ani nezješ! Keď sa vyberieš do obchodu mysli na to, že žiadne sladkosti ti doma netreba. Budú ťa iba lákať v tej najhoršej chvíli, čo ty predsa nechceš. Naopak, kúp si niečo zdravé, experimentuj a skúšaj nové chute.

Nájdi si spojencov, ale pozor, tých správnych. Dohodni sa s kamarátkou či spolubývajúcim, že vaše večerné vyjedanie týmto dňom končí. Budete sa podporovať a jeden druhému nedovolíte zamieriť do kuchyne po niečo sladké.

Účinným riešením je aj pohyb. Ak neutíchajúcu chuť zmeníš na úplne niečo iné a povieš si, že ideš cvičiť alebo behať, vyhrala si. Chuť zjesť všetko, čo je na dosah sa stratí. Väčšinou to netrvá dlho kým si telo uvedomí, že tebe o jedlo vôbec nejde a v skutočnosti ho nepotrebuješ.

Ak nič z tohto nebude fungovať, musíš spraviť poslednú vec. Keďže ide o večerné vyjedanie, musíš si ľahnúť do postele a ísť spať. Ak nie si námesačná, určite sa počas spánku do kuchyne nevyberieš.

foto: tumblr