Všetky chceme mať skvelú postavu. Koniec koncov, z každého smeru na nás vykúka ideál krásnej postavy. Ale na to, aby si čosi schudla nepotrebuješ nevyhnutne iba potiť krv vo fitku.

Aj na malých veciach záleží, a tak stačí, ak jemne zmeníš niektoré návyky alebo vyskúšaš pár trikov. Vďaka nim ti pôjde chudnutie oveľa ľahšie. A ktoré to sú?

Pi z vyšších pohárov

Najlepšie je nepiť žiadne sladené nápoje, ale ak sa nevieš vzdať napríklad džúsov, nalievaj si ich do vyšších pohárov. Štúdie dokázali, že do vysokých oválnych pohárov nalejeme o 20 – 30 % menej tekutín ako do nižších. Logicky, myslíme si, že je naliate už dosť, aj keď opak je pravdou.

Jedz podľa času

Ak nemáme na jedlo dostatok času, jeme rýchlo a oveľa viac sa prejedáme – mozog nemá čas uvedomiť si, že je telo už plné. Ideálne by si mala venovať každému jedlu 20 minút. Jesť pomaly a jedlo si vychunávať.

Daj si horúcu vaňu

Podľa štúdií pomáha pri chudnutí aj teplá voda. Jedna hodina venovaná teplému kúpeľu ťa nielen zrelaxuje, ale aj spáli 130 kalórií, čo sa rovná 30 minútovej chôdzi.

Ovocie na očiach

Zdravé jedlo programuje náš mozog k lepšiemu stravovaniu. A to nielen keď ho jeme, ale aj vidíme. Ide o taký psychologický ťah. Umiestni si na pracovný stôl či obrazovku počítača obrázok ovocia či zeleniny, aby si tento druh stravy vnímala pozitívne aj mimo jedenia.

Seď na konci stola

Ak si obklopená veľa ľuďmi a na stole je množstvo jedla, môžeš mať tendenciu prejedať sa. Aj keď to znie smiešne, no pri sedení niekde na konci stola sa ti bude chcieť menej naťahovať po jedlo. Predstav si takú rodinnú oslavu, no nie je to tak?

Krájaj jedlo na menšie kúsky

Krájaním jedla na menšie kúsky klameš mozog, aby si myslel, že na tanieri je viac jedla. Týmto spôsobom sa budeš cítiť sýtejšia skôr než sa začneš prejedať. Platí to aj na malý príbor.

Porciovanie

Silnou pomôckou je sledovanie jedla. Musíš si sledovať to, čo ješ a koľko toho ješ. Počítaj si kalórie, sleduj si gramáž, rob si porcie presne podľa potrieb. S týmto ti najlepšie poradia odborníci.

Cvičenie

Zdravou súčasťou chudnutia je aj pohyb. Nemusíš drieť každý deň vo fitku, stačí ak pridáš do svojho rozvrhu aspoň 3x týždenne druh cvičenia, ktorý ti najviac vyhovuje. Beh, korčuľovanie alebo aj ľahšie fitko ťa udržia vo forme.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.