Pre ľudí, ktorí chcú skôr svoju postavu spevniť a vyformovať sú vhodné rezistenčné gumy.

Svoj tréning si môžeš rozdeliť tak, ako ti to vyhovuje. Zo začiatku však odporúčam precvičiť celé telo počas jedného tréningu. Neskôr môžeš striedať vrchnú časť jeden deň a spodnú časť tela druhý. Následne si daj deň voľna. Ideálne je cvičiť 4-5 krát týždenne, s tým, že nezabúdaj na mierne zahriatie svalov na začiatku a strečing. Ak chceš efekt cvičenia ešte viac zviditeľniť, môžeš pridať 20 minút nejakej aeróbnej činnosti – bicykel, rýchla chôdza, korčuľovanie, plávanie, beh či skákanie na švihadle. Už len to, že vymeníš cestu MHD alebo autom za obyčajnú chôdzu sa určite prejaví.

A čo strava?

A kedže sa hovorí, že cvičenie je 30 % úspechu, zatiaľčo strava je 70 %, nesmieš opomenúť ani to. Nevravím, že je nutné držať drsatické diéty, či strikne vyradzovať nejakú makroživinu (sacharidy, či tuky) zo svojho jedálnička. Práve naopak. Snaž sa aby bol tvoj jedálniček vyvážený. Sladené nápoje a džúsy vymeň za čistú vodu, po prípade si ju dochuť citrónovou šťavou. Pitný režím je ohromne dôležitý! Ďalej sa snaž  jesť pravidelne, aspoň  päťkrát denne, pričom sa pokús aspoň ku trom jedlám  zaradiť zeleninu. Sladkosti nahraď ovocím a nezabúdaj na dostatočný príjem bielkovín. Ich zdrojom je hlavnä mäso, ale aj syry a iné mliečne výrobky, tofu, či strukoviny.

Nasledujúce videá ťa prevedú tréningom s rezistenčnými gumami. Tréningy sú stanovené väčšinou na 10, 20, či 30 minút, v závislosti od toho, koľko máš času.

Celé telo

Nohy a zadok

Zadok a brucho

Ruky

Ruky a bruško

Ruky, bruško a zadok

Komentáre