Môj najdlhší plank trval tri minúty. Pre niekoho možno úbohé, pre mňa najdlhšie tri minúty v živote. Ako sa hovorí, ak si myslíš, že minúta je málo, ešte si neskúšala plank.

Tri minúty boli popravde môj cieľ. Tri minúty sú totiž podľa Billa Hartmana základ a ak nie si schopná udržať sa tento časový úsek, nemala by si robiť nijaké iné cvičenia na brucho. Teda tvrdil tento pán, ktorý zo svojej teórie neskôr ustúpil. Tri minúty je vraj príliš veľa a nemala by si taký dlhý plank praktizovať príliš často.

sublettetimes.com

A tak prišla otázka..koľko teda?

Jeden z najuznávanejších svetových koučov, Dan John, s odpoveďou neváhal: maximom sú presne dve minúty. Prečo nie viac? Pretože ďalšie sekundy ti už nič pozitívne neprinesú. Je to fajn cvik, ale stále je to len cvik. A dve minúty sú dosť.

A vieš čo je zaujímavé? Že jeden z bývalých držiteľov svetového rekordu v planku s týmto tvrdením súhlasí.

Čo teda s plankom?

Plank extrémne rýchlo naberá na popularite – nielen pre jeho efektivitu, ale aj pre možnosť veľmi jednoducho odmeriať progres a porovnávať sa. Trénovať však netreba tvrdo, ale efektívne. A oveľa efektívnejším riešením je robiť plank často a krátko. Prečo? Pretože to, ako ti brušné svalstvo poskytuje oporu, závisí od jeho výdrže, nie sily.

10-sekundový plank znie ako relatívne malá výzva. Urobiť ich však 5 a to v 3 rôznych prevedeniach, to už taká sranda nie je.

Či si zvolíš krátke a intenzívne cvičenie, ktoré buduje skôr atleticitu, alebo pôjdeš na dve minúty, vďaka čomu porastie tvoja sila v oblasti brucha, je to na tebe. Ale dve minúty a 1 sekunda? To už je príliš.