Photo by yanalya from Freepik

Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Kvôli kríze, ktorú nám spôsobil koronavírus, ostalo veľa ľudí bez práce. Ak si medzi nimi aj ty (alebo si len hľadáš novú prácu), máme pre teba zopár tipov, ako by si sa rozhodne nemala správať na pracovnom pohovore. Inak je veľká pravdepodobnosť, že nezamestnaná ostaneš ešte o čosi dlhšie.

Klamanie

Nikdy, ale naozaj nikdy neklam a nevymýšľaj si. Ani v životopise. Ak tam napíšeš, že ovládaš tri cudzie jazyky, na pohovore sa môže stať, že sa budú chcieť rozprávať práve v jednom z jazykov. Ani priamo na pohovore by si si nemala vymýšľať. Ak sa ťa opýtajú, aké máš zlé vlastnosti, odpovedz pravdivo.

Pohovory vedú často vyškolení a skúsení ľudia, ktorí tvoje klamstvo odhalia. A môžeš si byť istá, že tvoje šance na prijatie už nezachráni nič. Ak niečo neovládaš úplne na 100 %, neboj sa to priznať. Určite ocenia tvoju úprimnosť.

Nepravdivé referencie

Niektoré firmy vyžadujú referencie od prechádzajúcich zamestnávateľov. Taktiež vsaď na pravdu a úprimnosť, pretože sa môže stať, že tvojmu bývalému šéfovi zavolajú a opýtajú sa, či je referencia pravdivá. Ak o nej nebude ani vedieť, prípadne povie niečo iné, ihneď získaš mínusový bod, vďaka ktorému budeš mimo dosahu novej práce.

Arogancia a agresivita

Na pohovore by si sa mala správať milo, určite nebuď arogantná a už tobôž nie agresívna. Ak sa ťa budú pýtať nejaké nepríjemné otázky, odpovedz s chladnou hlavou, nenechaj sa vyprovokovať. Takto môžu napríklad testovať, či vieš pracovať alebo sa rozhodovať pod tlakom a v strese.

Nepripravenosť

Ideš na pohovor a neovládaš ani náplň práce, ktorá bola napísaná v inzeráte? A nevieš absolútne nič o firme, kam by si chcela nastúpiť? Na pohovoroch sa často zvyknú pýtať, či ovládaš históriu spoločnosti, prípadne či vieš, čomu sa venujú.

V tomto prípade je naozaj dobré sa trochu pripraviť a prečítať si aspoň nejaké základné informácie. Ak budeš nepripravená, dáš im jasný signál, že ti na tej pozícii až tak nezáleží.

Benefity

Je určite fajn, ak sa vieš ohodnotiť a povedať si plat, ktorý by si chcela. Ak ale začneš pohovor tým, aké benefity v novej práci dostaneš, veľmi dobrý dojem neurobíš. Najskôr by si mala ukázať, že niečo vieš, až potom sa môžeš pýtať na počet dní dovolenky či iné pracovné benefity.

Toto sú základné chyby, ktorých sa zvyknú ľudia dopúšťať na pracovných pohovoroch. Ak chceš urobiť dobrý dojem, prečítaj si náš článok, v ktorom nájdeš podrobnosti o tom, ako sa správne pripraviť na pohovor, aby si zahviezdila.

Toto sa oplatí čítať

Viac z kategórieLife