Nech sa snažíš ako len chceš, kilá stále neubúdajú? Zabudni na hľadanie zaručene účinnej tabletky na chudnutie a neskúšaj ani žiadnu diétu, ktorá stopercentne funguje. Na začiatok úplne postačí, ak budeš dodržiavať zopár jednoduchých pravidiel.

Čo funguje niekomu inému, nemusí automaticky aj tebe. Takže ak tvoja kamoška vyskúšala nejakú šialenú diétu a pomohlo jej to, nemusíš to hneď opakovať po nej. A never ani všetkému, čo sa píše na internete alebo čo ti povie niekto, kto sa v tom „vyzná“.

Ak chceš chudnúť a chceš, aby kilá začali ubúdať, je dôležité, aby si sa zamerala na dlhodobý cieľ a nesnažila sa schudnúť zo dňa na deň. Musíš si osvojiť predovšetkým návyky zdravého stravovania a musíš sa naučiť vytvoriť si s jedlom dobrý vzťah. Ak sa budeš do toho nútiť a niektoré jedlá budeš jesť nasilu, asi ti to dlho nevydrží.

Vyskúšaj sa počas najbližších týždňov držať týchto rád a uvidíš, že sa to pomaly, ale isto bude zlepšovať.

1. Nehľadaj skratky a „zaručené“ diéty, vďaka ktorým schudneš za týždeň. Radšej si vytvor návyky a zameraj sa na dlhodobé zlešovanie.

2. Neprijímaj zbytočné tekuté kalórie. Zabudni na colu a dokonca aj ten 100 % džús z obchodu. Keď sa pozrieš na kalorickú tabuľku, budeš veľmi prekvapená, koľko kalórií navyše prijmeš. A áno, aj víno a iný alkohol obsahuje množstvo kalórií.

3. Neboj sa konzumácie ovocia a zeleniny. Ak máš chuť na šťavu, urob si ju sama, nekupuj si ju.

4. Nesnaž sa chudnúť tým, že nebudeš jesť. Tým si len zbytočne spomalíš metabolizmus a napokon to skončí tak, že sa budeš prejedať.

5. Ku každému jedlu si daj porciu zeleniny. Časom si tak vytvoríš zdravý návyk a konzumáciu zeleniny budeš považovať za úplne prirodzenú.

6. Drž sa pravidla všetko s mierou. Je v poriadku, ak si raz za čas dopraješ aj niečo sladké alebo nezdravé. Nemusíš sa báť, že kvôli tomu prestaneš chudnúť.

7. Ak si budeš odopierať všetko, na čo si bola doteraz zvyknutá, o to väčšiu chuť na to budeš mať. Radšej raz za týždeň zhreš a potom sa budeš snažiť o to viac.

8. Dopraj si pravidelne dostatočný spánok. Ak budeš unavená, budeš pociťovať častejšie návaly hladu.

9. Zaraď do svojho jedálnička viac bielkovín.

10. Začni sa viac hýbať. Auto vymeň za chodenie peši, výťah za schody. Budeš prekvapená, ako rýchlo sa ti nazbierajú kroky.

11. Nepozeraj sa len na číslo, ktoré ti ukazuje váha. Vezmi si radšej krajčírsky meter a poriadne sa pomeraj. Aj keď bude číslo na váhe rovnaké, tvoje miery sa o pár centimetrov môžu zmenšiť.

12. Mysli na kalorický deficit, ktorý je najúčinnejším prostriedkom na chudnutie. Dôležité je, aby si viac spálila než prijala. To je všetko.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.