H&M

Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Čoskoro sa objaví v obchodoch jesenná kolekcia od značky H&M. Poď sa pozrieť na tieto výnimočné kúsky, ktoré zaručujú kvalitu a udržateľnosť.

O novej kolekcii sme sa porozprávali s jej tvorcami. Vďaka ich odpovediam ešte lepšie pochopíš výnimočnosť kolekcie H&M Studio, ktorá bola vyrobená špeciálne len pre ženy.

Ann-Sofie Johannson, kreatívny poradca

Aké posolstvo prináša táto kolekcia? Na čo má upozorniť?

Inšpirovala nás myšlienka nájsť kúzlo v každodennom živote. Nová kolekcia vyjadruje boj proti zlu vo svete. Predstavovali sme si čarodejnicu, ktorá žije v rušnom veľkomeste a musí sa popasovať so všetkými nástrahami. Pevne veríme, že sa nám táto metafora podarila vyjadriť dostatočne na to, aby sa naše zákazníčky cítili vždy silné a jednoducho kúzelné.

Celú kolekciu ste vyhradili len pre ženy. Chýba oblečenie pre mužov. Na čo ste chceli týmto gestom poukázať?

Kolekcia H&M Studio sa sústreďuje len na dámsku módu. Pánom zasa odporúčame, aby si pozreli štýlové kúsky z kolekcie Edition, vyznačuje sa nadčasovou klasikou v prvotriednej kvalite.

zdroj: H&M

Tvrdíte, že oblečenie z tejto kolekcie má podčiarknuť ženskú silu. Čo pokladáte na žene najsilnejšie Vy?

Myslím si, že ženy sa cítia najsilnejšie, keď sú samy sebou. Preto sme navrhli kolekciu tak, aby si v nej každá žena našla svoj osobitý a jedinečný štýl.

Moa Bartling, tlačový dizajnér

Čím je kolekcia výnimočná? Prečo sa práve v týchto kúskoch bude žena cítiť pri sile?

V kolekcii Studio som sa snažila o dosiahnutie rovnováhy medzi mužskými a ženskými prvkami . Čo sa týka potlače, chcela som navrhnúť vzory, ktoré by vás donútili k žene sa priblížiť a zistiť, čo sa za nimi skrýva. Dúfam, že zákazníčky budú z tohto nového dizajnu rovnako nadšené ako som ja.

Tvrdíte, že v novej kolekcii zákazníčky nájdu módne kúsky, ktoré sa stanú „klasikou“ v ich šatníku. Ktoré sú to napríklad?

Zamerali sme sa na kúsky, ktoré budú univerzálne a vydržia niekoľko niekoľko sezón po sebe. Napríklad čiernobiele šaty s potlačou patria rozhodne medzi nadčasový dámsky kúsok. V zime si ku nim môžu obuť čižmy a v lete zasa sandále.

zdroj: H&M

Zelená, červená, čierna či béžová. To sú farby jesennej kolekcie. Prečo ste sa rozhodli práve pre ne?

Čierna farba je počas jesene opäť v kurze. Rozhodli sme sa ju zjemniť červenými odleskmi, ktoré oživia zelené tóny. Hoci sme vytvorili kolekciu s určitými farbami, to ešte neznamená, že iné farby nie sú v tomto ročnom období vítané. Našim cieľom skôr bolo, aby sme poukázali na to, ako sa dajú kombinovať jednotlivé farby v dámskych šatníkoch.

Angelica Grimborg, návrhárka konceptu

Akú veľkú rolu zohráva pojem udržateľnosť v najnovšej kolekcií?

Medzi jeden z najdôležitejších cieľov značky H&M patrí aj udržateľnosť. Neustále sa snaží zlepšovať výrobu oblečenia, a to aj prostredníctvom prírodných materiálov, vrátane udržateľne získavanej bavlny a polyesterov. Do roku 2020 má H&M v plane vyrábať všetok textilný tovar zo 100 % udržateľne získavanej bavlny.

Prečo ste sa viac priklonili k udržateľným materiálom?

Všetci vieme, že udržateľnosť v móde dokáže veľmi výrazne ovplyvniť naše životné prostredie. Preto sme sa rozhodli používať čo najviac udržateľne získavaných materiálov. Mali sme totiž pocit, že spojenie kvalitných látok a nášho jedinečného štýlu, dokáže pozitívnym spôsobom ovplyvniť správanie našich zákazníkov aj v budúcnosti. Veríme, si raz ženy budú kupovať kúsky, o ktorých budú presvedčené, že sú nadčasové, udržateľné a krásne zároveň.

zdroj: H&M

Množstvo kúskov z najnovšej kolekcie je vyrobených z udržateľných materiálov. Chceli ste aj takouto cestou motivovať zákazníčky, aby žili ekologickejšie?

Ako sme už uviedli, povzbudzujeme zákazníkov, aby kupovali kúsky, ktoré budú nosiť v nadchádzajúcich rokoch – je to udržateľný spôsob, ako si užiť módu. Na vybraných predajniach sme zaviedli nový koncept H&M Take Care, ktorý inšpiruje našich zákazníkov, aby sa starali o svoje odevy a predĺžili ich životnosť. H&M Take Care je kombináciou produktov, poradenstva a služieb, ktoré uspokojujú potreby našich zákazníkov pri obnove, oprave a prerábaní ich odevov a obuvi.

Toto sa oplatí čítať

Viac z kategórieLife