Aj keď sa snažíme myslieť pozitívne, chceme byť šťastné a dobre naladené, niekedy sa dostaneme do obdobia, kedy sa jednoducho necítime dobre. Reči typu „veď to prejde, hlavu hore“ nám nepomáhajú, skôr naopak. Aby si sa z toho dostala čo najskôr, môžeš vyskúšať jednu efektívnu metódu, ktorá sa stala obľúbenou po celom svete.

Počula si už o expresívnom písaní? Vďaka portálom Psychology Today & Greater Good in Action sa o tejto zaujímavej metóde odreagovania môžeš dozvedieť viac. Niektoré emócie a problémy si potrebujeme vyriešiť samy so sebou a nechceme ich preberať s nikým iným. Ak aj ty patríš k ľuďom, ktorí si nechávajú veci skôr pre seba, bude sa ti to páčiť.

Základom je zamerať sa na jednu oblasť tvojho života, ktorá ťa trápi najviac a ktorá je pre teba dôležitá. Nerieš udalosti, ktoré sa stali, ale zameraj sa na to, ako si sa pri tom cítila. Tvoje emócie a pocity sú v tomto prípade najdôležitejšie.

Priprav si pero a papier, prípadne zošit. Expresívnemu písaniu by si sa mala venovať 20 minút po dobu štyroch nasledujúcich dní. Možno sa ti to zdá teraz veľa, no na konci sa ti naozaj uľaví a budeš vo svojom živote vidieť veľké zmeny. Tejto aktivite sa venuj celých 20 minút. Nemusíš riešiť interpunkciu, čiarky ani gramatiku, píš jednoducho tak, ako ti napadne a ako ti budú prúdiť myšlienky.

Ak by sa náhodou stalo, že vyčerpáš tému a nebudeš mať o čom písať, predeľ text čiarou a môžeš písať odznova. Každý deň sa môžeš venovať inej oblasti, ktorá ťa trápi, no pokojne sa venuj aj jednej a choď poriadne do hĺbky. Je to naozaj len na tebe.

Nájdi si čas a miesto, kde ťa nebude nikto vyrušovať. Po uplynutí 20 minút sa možno budeš cítiť chvíľu zle, ale to z dôvodu, že odkryješ veci, ktoré ťa ťažia na duši. Po chvíli sa ti vráti nálada aj energia. Nezabúdaj na to, že píšeš len pre seba a to, čo vytvoríš, nemusíš nikomu ukazovať. Pokojne to potom aj roztrhaj.

Táto metóda písania spočíva v tom, že keď si priznáš problém, opíšeš ho a budeš vnímať to, ako na teba pôsobí, má to terapeutický účinok podobný tomu, ako keby si sa zverila odborníkovi. Na konci by si mala pociťovať menej stresu a depresívnych stavov a mala by si tiež zaznamenať zlepšenie v danej oblasti, ktorej si sa venovala.

Za pokus to určite stojí, takže neboj sa expresívne písanie vyskúšať. A naozaj použi pero a papier, má to oveľa lepší efekt, než keby si si to napísala na mobile alebo na počítači.

Zdroj: Psychology Today & Greater Good in Action

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.