V Sta­ro­ve­kom Gréc­ku ľudia hovo­ri­li: „Ak chceš byť sil­ný, behaj! Ak chceš byť krás­ny, behaj! Ak chceš byť múd­ry, behaj.” A po roko­ch sa uká­za­lo, že mali prav­du.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Ak sa stane beh vaším spoločníkom, určite začnete pozorovať pozitívne zmeny nielen na vašom tele, ale aj na psychike. Beh si nevyžaduje žiadne náradie, stačí mať dobré tenisky a ste pripravení. A tu je 9 skvelých dôvodov, ktoré vás môžu navnadiť na každodenný beh:

• Beh posilňuje srdce a napomáha zvyšovaniu tvorby červených krviniek. Neposilňuje len svaly na nohách, zadku a bruchu, ale zlepšuje tiež kondíciu srdcového svalu.

• Trénované srdce bežca pumpuje väčšie množstvo krvi do tela, ako srdce človeka, ktorý je pasívny. Všetky tkanivá a orgány v tele tak dostávajú viac krvi, ktorá je obohatená kyslíkom a živinami .

• Úľava od stresu a povinností.

foto: shutterstock.com

• Súvisiace s predchádzajúcim bodom je uvoľňovanie endorfínov- „hormónov šťastia“, ktoré vyvolávajú pocit eufórie nenechávajú priestor depresiám.

Zlepšuje duševnú aktivitu. Mozog počas behu často prichádza s kreatívnymi nápadmi a riešeniami zdanlivo ťažkých problémov. Je to všetko vďaka kyslíku, ktorý pomáha centrálnej nervovej sústave, vrátane mozgu, aby aktívnejšie pracoval.

• Pravidelný beh posilňuje imunitu zvýšením hladiny červených krviniek a hemoglobínu v krvi. Súčasne znižuje hladinu cholesterolu v krvi, pocit hladu a zlepšuje prácu čriev. A samozrejme, vedie k zlepšeniu telesnej hmotnosti.

• Beh nie je nepriateľ, aj po náročnom dni v práci pomáha. Vyčistí myseľ, doplní kyslík a dopomôže k lepšiemu spánku. Viaceré štúdie tiež dokazujú, že beh pomáha k čiastočnej regenerácii pečeňových buniek.

• Pravidelný beh má pozitívny vplyv na pohybový aparát. Zabraňuje tak degeneratívnym ochoreniam kĺbov, ktoré trápia ľudí najmä v staršom veku.

zdroj: startitup.com