Ako si užiť grilovačku

Ako si užiť letnú grilovačku bez toho, aby ťa trápili výčitky, no aj tak si ju mohla vychutnať? Tieto párty k letnému obdobiu jednoducho patria, no ak sa snažíš žiť zdravým životným štýlom, možno sú pre teba postrachom. Lebo predsa len, striehne tam na teba viacero nástrah.

Grilovačku si pritom môžeš vychutnať aj v zdravšej verzii bez toho, aby si bola o niečo ochudobnená. Základom je vyváženosť. Stačí sa držať týchto 4 jednoduchých tipov, ktoré ťa navyše nebudú stáť ani veľa námahy.

Vsaď na kvalitné bielkoviny

Špekáčiky či klobásky síce vyzerajú lákavo, ale radšej si vyber kvalitnejšie jedlo plné bielkovín. Môže ísť napríklad o kuracie prsia, ryby, hovädzinu alebo syry. Ugrilovať môžeš všetko z toho a môžeš si byť istá, že si pochutíš naozaj dobre.

Grilovanie
zdroj: Pexels/Pixabay

Pozor na kalorické omáčky

Dávaj si pozor na množstvo omáčok, ktoré použiješ. Majonézy alebo podobné spracované potraviny obsahujú zbytočne veľa kalórií alebo pridaných cukrov. Radšej si namiešaj vlastný dresing z bieleho jogurtu, ktorý je oveľa zdravší.

Dostatok zeleniny

Tvoj tanier by mal byť aspoň do polovice naplnený zeleninou. Je jedno, či siahneš po paradajkách, paprikách, cibuli, uhorkách alebo po hotových listových šalátoch. Pokojne si dopraj aj trochu pečiva alebo zemiakov, no bez zeleniny to nebude ono.

A namiesto toho klasického chleba si môžeš pripraviť napríklad domáci pita chlieb, ktorý má na jeden kus iba 122 kalórií. Recept nájdeš na Instagrame Janky Tkáčovej, ktorá žije zdravým životným štýlom – prináša rýchle a chutné recepty i tipy na cviky. Na našom profile takisto nájdeš jej skvelé recepty. Obsahujú len pár ingrediencií, takže sa nemôžeš na nič vyhovárať.

Vyhni sa množstvu sladených nápojov

Ku grilovačkám nepochybne patria aj sladené nápoje alebo pivo či tvrdý alkohol. Všetko z toho obsahuje zbytočne veľa kalórií. Samozrejme, že za pohárik si môžeš dať, ale radšej siahni po čistej vode s citrónom alebo domácej ovocnej limonáde.

Ešte stále nevieš, ako si užiť grilovačku bez výčitiek? Musíš jednoducho myslieť na to, že všetkého veľa škodí. Ak si ale dáš z každého (aj toho menej zdravého) iba kúsok, svet sa nezrúti. Maj na pamäti hlavne vyváženosť a dostatok bielkovín a zeleniny. Potom bude pre teba každá gril párty bezproblémová a nebudeš pociťovať ani výčitky.

Ak chceš vedieť, či sa dá schudnúť aj bez cvičenia, prečítaj si náš nedávny článok, v ktorom nájdeš odporúčania od fitness trénera a výživového poradcu.

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieFitness