Hektické tempo dnešného moderného života postačí na to, aby sme sa unavili. Každá únava však nemusí mať fyzickú príčinu. Prebiehajúce pocity vyčerpania môžu byť spôsobené nielen zaneprázdnenosťou, ale aj nesúladom medzi tvojimi emocionálnymi potrebami a životným štýlom.

Niekedy nie sú unavené naše telá, ale duše. Ak máš tieto príznaky spolu s pocitmi únavy, v tomto prípade môže ísť o pocit únavy tvojej duše.

Máš všeobecný pocit úzkosti

Možno sa každé ráno prebúdzaš s pocitom strachu, ktorý nemá žiadnu príčinu, no stále je pre teba ťažké vstať z postele. Máš pocit, že sa nedokážeš vyrovnať so životom, aj keď si stále v práci, v škole či doma. Tento pocit je často sprevádzaný  zmätenosťou a myšlienkami o tom, kým si a strachom, že iní ťa podozrievajú, že si nejakým spôsobom nekompetentná alebo podradná. Tak sa snažíš dohnať všetky svoje nedostatky čoraz väčšou a tvrdšou prácou. To môže viesť k ešte väčšej únave.

Máš náhodné fyzické príznaky, ktoré sa zhoršujú, keď si v strese

Máš dlhodobejšie zdravotné problémy, ktoré nedokáže diagnostikovať ani tvoj lekár? Možno si ťažko zaťažená psychicky či duševne. Naša najvnútornejšia tieseň sa častokrát prejavuje na našom tele. Napríklad pravidelne trpíš poruchami trávenia, ekzémom, bolesťami chrbta, migrénami a napätými bolesťami hlavy. Vedci preukázali, že existuje prepojenie medzi našimi orgánmi a mysľou. Tieto príznaky sa zhoršujú dôsledkom stresového zaťaženia.

zdroj: unsplash.com

Si posadnutá minulosťou

Zdraví ľudia sa nezapodievajú minulosťou, ale sústredia sa na súčasnosť a budúcnosť. Tendencia vyčítať si svoje minulé chyby je znakom chabého emočného zdravia. V každej situácii sa snažíš nájsť niečo pozitívne a nebojíš sa postúpiť akékoľvek zmeny. Tiež sa snažíš zmeniť svoj život tak, aby si konečne bola šťastná. Do istej miery je to zdravé – odrážanie tvojich vzrušujúcich spomienok môže tvoju náladu pozdvihnúť. Ak sa však myslenie či snívanie stalo mechanizmom vyrovnania, mala by si svojmu životu venovať väčšiu pozornosť.

Máš výkyvy nálad

Ak máš stanovený určitý cieľ a smer v živote, nepodliehaš rôznym výkyvom nálad. Ak si však rozrušená po duševnej či psychickej stránke, môžeš mať pocit, akoby sa ti život vymkol spod kontroly. Kvôli tomu si nešťastná. Rodina a priatelia ti môžu pripomínať, že si nevyrovnaná a sú zmätení tvojimi rýchlymi zmenami nálad. Situáciu zhoršíš, ak im nebudeš schopná tieto emócie nejakým spôsobom vysvetliť. Toto môže byť veľmi znepokojujúce. Možno sa obávaš, že sa zblázniš a úzkosť by mala byť akosi zakázaná. Snažíš sa presvedčiť ostatných, že ešte stále žiješ v realite a nestrácaš sa vo svojich snoch.

Akokoľvek dlho budeš spať, nikdy sa necítiš dobre

Najlepším liekom na únavu je odpočinok. Niekoľko pokojných dní strávených doma a dostatok spánku zmierni pravidelné pocity únavy. Toto bohužiaľ neplatí v prípade, že máš unavenú dušu a nie telo. Možno sa ti spočiatku nedarí zaspať. Možno zistíš, že nedokážeš prestať myslieť negatívne, a tak sa počas noci neustále budíš. Keď si už konečne nájdeš čas na relax, je príliš krátky.

zdroj: unsplash.com

Čo by si mala robiť v prípade, keď je tvoja duša unavená?

Samozrejme, niektoré z týchto príznakov by mohli poukazovať na zhoršenie tvojho zdravotného stavu, preto by si mala radšej navštíviť lekára. Avšak v mnohých prípadoch je únava spôsobená emočnou a duševnou únavou. Spýtaj sa samej seba, či dodržiavaš zdravý životný štýl. Možno je načase nájsť si menej stresujúcu prácu, lepšie dodržiavanie zdravého stravovania či kvalitnejší spánok. Potom sa spýtaj samej seba, či máš prácu, ktorá ťa naozaj robí šťastnou a či je v súlade s tvojimi základnými hodnotami. Si spokojná so svojím terajším vzťahom? Nie sú to jednoduché otázky, no poskytnú ti cenný prehľad o zmenách, ktoré musíš vykonať.

 

Zdroj: powerfulmind.co

Komentáre