Rozhodla si sa schudnúť a začať žiť zdravšie? Na začiatok môže byť veľmi dobrým pomocníkom aplikácia na rátanie kalórií. Vďaka nej budeš mať prehľad, koľko za deň zješ a koľko kalórií spáliš.

Určite dobre vieš, že ak chceš chudnúť, mala by si sa dostať do kalorického deficitu. To znamená, že tvoj výdaj by mal byť vyšší než je tvoj príjem. Nezabúdaj tiež na to, že kalórie nespaľuješ len pri klasickom cvičení, ale aj pri bežných činnostiach ako upratovanie, umývanie zubov a tiež v úplnom pokoji.

Priprav sa na leto s produktami MyProtein.sk →

Mysli tiež na to, že nie sú kalórie ako kalórie. Ak máš stanovený denný príjem dajme tomu na 1 700 kalórií, mysli na rovnováhu v tvojom jedálničku. Ak naplníš tento príjem nezdravými jedlami ako pizza či sladkosti, nie je to ani zďaleka to isté, ako keď si dopraješ jedlá plné živín a bielkovín.

Zapisuj si všetko jedlo

Pri zapisovaní údajov do tabuľky buď vždy úprimná. Robíš to predsa pre seba, tak je úplne zbytočné, ak tam nejaké jedlo nezapíšeš. Zapíš tam pokojne aj tú polku horalky, ktorú si zjedla (alebo aj celú). Kalórie sa nachádzajú vo všetkom, takže nezabudni si zapísať aj jablko, hrsť orieškov, proste všetko.

Taktiež nezabúdaj na zapisovanie surovín, ktoré používaš pri varení, ako sú olej, maslo a podobné suroviny na dochutenie.

Zapisuj si jedlo hneď

Najlepšie urobíš, ak si jedlo zapíšeš hneď, ako si ho pripravuješ alebo ako ho zješ. Ak by si si nahadzovala všetko naraz (napríklad večer), mohla by si vynechať kopec surovín, na ktoré by si si nespomenula. To by v konečnom dôsledku mohlo ovplyvniť celkové hodnoty v tvojich tabuľkách.

Mobil nosievaš so sebou takmer stále, takže by to nemal byť taký veľký problém.

Zapisuj si správne porcie

Ak už si sa dala na zapisovanie kalórií, musíš byť uzrozumená s tým, že svoje porcie budeš musieť vážiť. Nezapisuj si veci len odoka. Nie je jedno, či si do jogurtu nasypeš 70 alebo 100 gramov cereálií. Takto budú tvoje výsledky skreslené a nemôžeš sa potom čudovať, že nedosahuješ také výsledky, aké by si chcela.

Zapisovať jedlá v surovom či varenom stave?

Ide o večnú otázku, na ktorú zjavne neexistuje úplne správna odpoveď. Vo videu máš ale pekne vysvetlené, aké rozdiely to môže v konečnom výsledku spôsobiť.

Toto sú najčastejšie chyby, ktorých sa pri zapisovaní do kalorických tabuliek dopúšťame. Na prvý pohľad ide o úplné maličkosti, no v skutočnosti, no bola by si prekvapená, čo všetko to môže ovplyvniť. Skús sa im preto vyvarovať.

Priprav sa na leto s produktami MyProtein.sk →

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.