Veľa z nás príde do stavu, kedy chce začať cvičiť, ale nevieme, ako na to. Niektoré chceme schudnúť, iné spevniť telo alebo získať kondíciu.

V momentálnej situácii je to ešte náročnejšie, ale nie nemožné. V prvom rade je dôležité stanoviť si cieľ a na začiatku si určiť, či chceme cvičiť doma, alebo, ak to bude možné, chodiť do posilňovne.

Ak sa rozhodneš cvičiť v pohodlí domova, je dobré trochu si naštudovať anatómiu tela a funkčnosť svalov, aby si predišla prípadnému zraneniu.

Keďže určite chceš cvičením dosiahnuť aj výsledky, je potrebné si zostaviť tréningový plán. Veľa fitness trénerov ponúka cvičebné plány na doma, ktoré si môžeš zakúpiť. Pri dostatočných informáciách si dokážeš takýto plán zostaviť aj sama. Veľa inšpirácií môžeš nájsť na YouTube alebo na Instagrame. Ak už základné cviky ovládaš, plán si zostavíš podľa vlastných preferencií.

Je dobré zistiť svoje hranice a neprepáliť to hneď zo začiatku, lebo výsledkom môžu byť veľké svalové horúčky, a v horšom prípade aj zranenia. Na začiatok stačí cvičiť 20 minút trikrát za týždeň a postupne pridávať na intenzite. Cvičenie s vlastnou váhou je taktiež dosť náročné, preto treba dbať na techniku. Je lepšie spraviť menej opakovaní, ale zato správne. Neskôr si môžeš zakúpiť aj závažia a obťažnosť cvikov tým zvyšovať. Výhodou tohto cvičenia je, že nemusíš nikam chodiť, je to pomerne cenovo nenáročné a časovo si to vieš akokoľvek prispôsobiť. Nevýhodou je prinútiť sa cvičiť v domácom prostredí.

Druhou možnosťou je chodiť cvičiť do fitnescentra.

Môžeš si zvoliť formu silových tréningov, kardio tréningov alebo skúsiť nejaký skupinový kruhový tréning. Pri silových tréningoch sa odporúča začať s trénerom. Keďže toto cvičenie sa zameriava na určité partie tela a cvičí sa so závažiami, je potrebné, aby ti niekto vysvetlil techniku a správne prevedenie cvikov. Je dobré, keď na teba niekto dáva pozor a ľahšie sa ti sústredí na tréning, keď nemusíš rozmýšľať nad počtom opakovaní a postupom cvikov. Taktiež je veľký mýtus to, že keď začneš cvičiť s váhami, narastú ti obrovské svaly.

Kardio tréning je oproti silovému o niečo jednoduchší. V posilňovni je veľa kardio strojov od bežiaceho pásu až po schody. Je len na tebe, ktorý stroj zvolíš, ako ti bude vyhovovať, a na ktorom sa ti bude cvičiť najlepšie, poprípade je dobré stroje aj kombinovať. V takomto prípade je tiež dôležité začať s rozumom a postupne pridávať na intenzite.

Kruhové tréningy sú super v tom, že sú s trénerom, ktorý zostavuje tréning a dohliada na správnu techniku. Tu je veľmi veľa možností, od skákania na trampolínach až po silovejšie crossfit tréningy. Taktiež záleží hlavne na cieli a tom, ktoré z cvičení ťa bude najviac baviť. Vyskúšať môžeš viacero druhov, prípadne ich navzájom kombinovať. Výhodou chodenia do posilňovne je zmena prostredia, tým pádom získaš aj väčšiu motiváciu, spoznáš veľa ľudí, ktorých to baví a môžu ti byť veľkou motiváciou, poprípade ti vedia poradiť, ktoré cvičenie je pre teba to najlepšie. Medzi nevýhody určite patrí časová náročnosť.

Je už len na tebe, akú možnosť si zvolíš, dôležité je premôcť sa a začať.

 

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.