Je to trochu paradox – všetko okolo nás kvitne a zelenie sa, ale človek sa cíti unavený a ospalý. Už naši predkovia robili s príchodom jari rôzne očistné kúry, pretože vedeli, že po zime musia zbaviť telo rôznych škodlivým. Jarnú únavu spôsobuje dlhodobý nedostatok slnka, menej pohybu na čerstvom vzduchu, znížený prijem vitamínov a minerálov v zimnom období.

Aj ja som sa stala obeťou jarnej únavy. Nevedela som čo s tým. Začala som pátrať na internete a v knihách ako sa jej mám zbaviť. A podarilo sa! V tomto článku nájdeš to ako som bojovala proti jarnej únave, hlavne čo mi pomohlo a postavilo ma „na nohy“.

shutterstock_142072417-500x375c

foto: hellogiggles

Prírodným liekom na tento typ únavy je pŕhľavový čaj. Odtrhla som si 4-5 listov pŕhľavy, umyla ju, zaliala som listy 250 ml vriacej vody, zakryla na 10 minút tanierom. Po vylúhovaní som ho scedila a vypila. Tento čaj som pila, z čerstvo natrhanej pŕhľavy, ráno na lačno asi mesiac. Okrem toho, že mi tento čaj chutil, pomohol mi pri podpore tvorby červených krviniek. Vrelo ho odporúčam.

Vyskúšala som aj tzv. jarný bylinkový čaj. V recepte písali, že naň potrebujem rovnaký počet listov, čerstvých alebo sušených (čerstvých po 5 listov, sušených 3 lyžice zmesi), ostružiníka maliníka, čiernych ríbezlí, lesnej jahody a pŕhľavy. Keďže je jar, zvolila som čerstvé listy. Túto zmes som zaliala 750 ml studenej vody a pod pokrievkou som lúhovala celú noc. Ráno som túto zmes varom 15 minút a scedila som ju do termosky. Tento čajík som pila počas celého dňa.

Jpeg

foto: autor

Keď som dopila pŕhľavový čaj, tak som začala nalačno piť citrónovú šťavu z ½ citróna s 250 ml čistej vody, cca polhodinu pred prvým jedlo. Tento nápoj ma ráno dobre zobudil, pomohol môjmu žalúdku sa hneď zrána naštartovať a doplnil mi deficit vitamínu C 😉

lemon-water_0

foto: womenshealthmag

Taktiež som zaradila do svojho jedálnička aj ovocne a zeleninové šťavy, prípadne smoothie. Nahradila som ich jedným jedlom z dňa, väčšinou namiesto raňajok alebo desiaty. Dodali môjmu organizmu potrebné živiny a energiu z prírodných zdrojov po dlhej zime.

Začala som cvičiť. Každé ráno som si vyhradila aspoň 5 minút na meditáciu a 20 minútové cvičenie jógy. Počas dňa som sa vždy snažia hýbať čo najviac. Napríklad namiesto výťahu som použila schody, cestou do práce som z autobusu vystúpila o zástavku skôr a zvyšok cesty som sa prešla.

Dúfam, že ti tieto moje životné skúsenosti pomôžu, aby si porazila jarnú únavu a bola plná energie.

titulná foto: elitedaily