Ako si udržať psychickú pohodu

V dnešnej uponáhľanej dobe zabúdame na seba a svoje mentálne zdravie. Ak nevieš, ako si udržať psychickú pohodu, dovoľ, aby sme ti poskytli pár tipov. Tie ti zároveň pomôžu v tom, aby si sa naučila relaxovať a „vypnúť“. To je viac dôležité, než by si si možno myslela.

O duševnom zdraví sa vo väčšej miere hovorí posledné roky. Mnohí (nielen) mladí ľudia ho naozaj zanedbávajú, preto končia s rôznymi problémami. Aby si tomu predišla, mala by si hľadať spôsoby, ako si udržať psychickú pohodu a cítiť sa dobre. Môžeš vyskúšať niektoré z týchto desiatich.

Meditácia

Spomaliť svoje myšlienky je ťažšie, než sa zdá. Pomôcť ti môžu rôzne meditačné cvičenia a nahrávky, ktoré nájdeš na internete. Nevzdávaj to po prvých nevydarených pokusoch. Dôležité je zotrvať v tom.

Dychové cvičenia

Hlboký nádych ti nepomôže len vtedy, keď stojíš pred náročnou úlohou. Dokáže ti pomôcť aj v prípade, že sa chceš uvoľniť. Vyhľadaj si napríklad techniku ľadového muža Wima Hofa. Jeho dychové cvičenia sú veľmi populárne.

Zlozvyky
zdroj: Pexels/Charlotte May

Upokojujúca hudba

Využiť ju môžeš napríklad aj pri meditácii. No pokojne si len tak ľahni a započúvaj sa do upokojujúcich tónov. Možno prídeš na iné, krajšie a pozitívnejšie myšlienky.

Pobyt na slnku a čerstvom vzduchu

Vitamín D je presne to, čo potrebuješ. Namiesto výživových doplnkov tráv radšej viac času na čerstvom vzduchu. Najmä keď svieti slnko. Stačí si len tak sadnúť na lavičku alebo balkón a nechať sa zohriať slnečnými lúčmi. Uvidíš, že ťa to naplní novou energiou.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieLife