Ako vyzerá tvoje ráno? Tiež tvoje prvé kroky vedú ku kávovaru a svoj deň začínaš týmto lahodným nápojom? Aj keď si myslíš, že ťa to nabudí, nemala by si to robiť. Portály Bright Side a Healthline prezradili dôvody prečo.

Dávaš si rannú kávu s nádejou, že ťa nakopne a pomôže ti prežiť všetky povinnosti, ktoré ťa počas dňa čakajú? Opak môže byť pravdou. Ak si hneď po prebudení dopraješ kávu a pridáš si do nej ešte aj cukor, už o pár hodín sa môžeš znovu cítiť ospalo. Spôsobuje to pokles hladiny inzulínu, po ktorom budeš mať málo energie.

Podľa odborníkov je ideálny čas na prvú šálku kávy niekde medzi 9:30 až 11:30. Hneď po prebudení máš vysokú hladinu stresového hormónu kortizolu a dávka kofeínu by ju mohla ešte zvýšiť. Rannou kávou môžeš strácať aj vitamíny a minerály potrebné na zdravé fungovanie organizmu.

zdroj: Unsplash/Christiana Rivers

Tiež patríš k ľuďom, ktorí si ráno dajú kávu a hneď utekajú na záchod? Ty sa možno tešíš, že si kávou urýchľuješ tento proces, no v skutočnosti káva podráždi tvoj žalúdok. Káva má okrem iného odvodňovacie účinky, takže musíš chodiť nielen častejšie na záchod, ale tvoje telo stráca hydratáciu. To môže viesť k suchej pokožke

Ak piješ veľa kávy, môže to narušiť tvoj spánkový cyklus. Ten vedie zas k tomu, že budeš častejšie hladná a budeš mať potrebu zaháňať hlad snackmi a sladkosťami. Ak máš podobný problém a priberáš, môže za to práve tvoja obľúbená káva.

A čím by si teda mala rannú šálku kávy nahradiť? Obľúbeným nápojom je čistá voda s citrónom. Ani s tou to však netreba preháňať, pretože ak máš citlivé zuby, môže ti poškodiť sklovinu. Hovorí sa o tom, že tá voda by mala byť aspoň vlažná, pretože ak by si sa napila studenej vody, tvoj žalúdok by zažil šok. Vhodnou alternatívou sú tiež bylinkové či zelené čaje.

Tak čo, pokúsiš sa svoju rannú kávu trochu obmedziť?

Zdroj: Bright Side & Healthline

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.