Nebudem Ti vysvetľovať, čo je prokrastinácia, lebo som presvedčená, že ju dôverne poznáš. Dni, keď robíš všetko okrem toho, čo by si mala. Ja to robím pravidelne. Všetky povinnosti posúvam a končí to tak, že na poslednú chvíľu sa idem až zblázniť, som zúfalá, plačem, kričím, odhodlávam sa a potom zase plačem.

Neviem, či to tak máš aj Ty, alebo len ja som trochu popletená, ale u mňa je bežné, že čím viac povinností na mňa čaká, tým dlhšie ich odkladám. Skús sa pozrieť na to, ako sa dá prokrastinácia poraziť. (Alebo aspoň trochu zmierniť.)

foto: pinterest

  1. Trieď!

Stále, keď sa na mňa zosype viac povinností naraz, vyhýbam sa im, lebo neviem, čím skôr začať. Tak ich odkladám. A potom plačem. Mojou prvou radou je, vypísať si všetky svoje povinnosti a úlohy do dvoch stĺpcov. Do prvého zaraď tie, ktoré sú neodkladné, súria a musíš ich čím skôr dokončiť, do druhého tie, ktoré majú chvíľku čas. Mne to vážne pomáha.

  1. Znač si!

Všetky svoje povinnosti si zapisuj. Je jedno, či si ich zapíšeš do telefónu, do diára, alebo si ich (rovnako ako ja) len vypíšeš pod seba na tie farebné lepiace papieriky. (Ja si ich potom zvyknem prilepiť na stenu pred sebou, vedľa seba, všade, kde sa pozerám stále, keď pracujem za stolom.)

foto: pinterest

  1. Plánuj!

Plánuj, plánuj, plánuj. Stiahni si z internetu plánovače ( je ich asi milión), kúp si diár, alebo si všetko zapisuj do kalendára na stole. Plánuj si, kedy sa jednotlivým úlohám budeš venovať. (Len nie tak ako ja. Diár síce mám, ale väčšinou ho otvorím, až keď je neskoro.) Skús si diár, plánovač alebo kalendár, do ktorého budeš všetko zapisovať dať na viditeľné miesto. Najlepšie tak, aby si ho mal väčšinu dňa pred sebou.

  1. Neodpisuj!

Jedným z najväčších problém pri pracovaní sú pre mňa sociálne siete. Ale úplne mega problémom. Poznáš to. Začneš na niečom pracovať, v tom Ti známe cinknutie oznámi, že si dostala novú správu a všetky Tvoje predsavzatia o tom, ako budeš aspoň dve hodiny sústredene sedieť na zadku a makať idú do hája.

Skúšaj svoju pevnú vôľu, vypni si wifi, mobilné dáta, alebo jednoducho ignoruj zvuk prichádzajúcej správy či blikajúce svetielko na telefóne. (Ja si v poslednom čase vypínam mobilné dáta, najdlhšie som síce vydržala asi pol hodinu, ale aj to je pokrok!)

foto: pinterest

  1. Neodkladaj!

Tiež máš tendenciu najťažšie a najnepríjemnejšie veci odkladať čo najdlhšie? Ja áno. A je jedno, či ide o úplne maličkosti ako upratovanie či varenie, alebo deadline do práce či školy.  Potom sa mi do toho chce ešte menej. Vytrieď si povinnosti na príjemné a tie, ktoré sú pre Teba menej príjemné. Skús sa najprv venovať tým, ktoré Ti robia problém.

  1. Upratuj!

V neporiadku sa nepracuje dobre asi nikomu. Aspoň ja mám takú skúsenosť, že ak mám neporiadok, tak sa neviem sústrediť na prácu. Rovnako to mám aj s nepotrebnými vecami na pracovnom stole. Čím viac toho na stole mám, tým menej sa sústredím na prácu. Nechaj si na svojom pracovnom mieste len tie najpotrebnejšie veci.

foto: pinterest