„Nie som dosť motivovaná,“ sa stala najpopulárnejšou vetou lenivej časti populácie.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Práve nedostatok motivácie považuejme za dôvod, prečo naše zdravie a naše telo nevyzerá tak, ako by sme chceli.

„Keby som bola viac motivovaná, išla by som ráno do fitka.“

„Keby som bola viac motivovaná, nezjedla by som v noci veľkú pizzu.“

„Keby som bola viac motivovaná, vyzerala by som lepšie.“

„Ale nie som.“

A tak sklamaná odchádzaš do chladničky.

Problém ale je, že chyba nie je v motivácii. Začali sme využívať množstvo motivácie ako barometer preto, či budeme robiť veci, ktoré potrebujeme robiť, no nechce sa nám.

A to je zle. Pretože motivácia je niečo, nad čím máme minimálnu kontrolu. Nie je veľa ľudí na svete, ktorí sa dokážu kedykoľvek namotivovať. Každý jeden človek bojuje so svojou hlavou, ktorá mu káže zostať v zóne komfortu. 

stocksy.com

Je to len o tom, vedieť presne čo chceš a konštantne, deň za dňom, si za tým ísť.

Ak budeš celý čas čakať na ten správny moment, keď budeš motivovaná a budeš sa na to cítiť, budeš čakať poriadne dlho. Nikto sa nezobudí s pocitom, že dnes je ten správny deň ísť prvýkrát naložiť na činku kotúče a urobiť pár sérií drepov.

No ak sa prekonáš a spravíš prvých 5 drepov, hádaj čo sa stane? Áno, začneš sa cítiť dobre.

Motivácia prichádza s činmi, nie s myšlienkami. Môžeš si pozrieť film, ktorý ťa do posilky dostane, tých filmov však nie je toľko, aby ti to stačilo na celý rok cvičenia.

Radšej si urob plán na najbližšie 3 mesiace a deň za dňom postupuj podľa neho, bez ohľadu na to, ako sa cítiš. Možno sa ti tisíckrát nebude chcieť, no ak to dáš, za 3 mesiace budeš nesmierne hrdá a skutočnú motiváciu zbadáš v zrkadle.