Aj keď na Slovensku existujú desiatky rôznych kvalitných značiek, stále tu máme miesto pre nových výrobcov, ktorí ponúknu originalitu a jedinečné kúsky. A presne na niečo takéto sa môžeš tešiť. 

Na Slovensku štartuje svoje pôsobenie obľúbená značka Bagind, ktorá spája originálny lokálny dizajn z Česka a kvalitnú ručnú výrobu z Indie. Zákazníkom ponúka široké portfólio kožených tašiek, kabeliek, batohov a peňaženiek – v modernom prevedení a v kvalite, ktorá ti vydrží na celý život. Značku založil v roku 2017 cestovateľ Lukáš Matějček, na Slovensku chce nadviazať na raketový rast, ktorý Bagind zaznamenal v minulom roku v Českej republike.

“Vstup na Slovensko je pre nás prirodzeným rozhodnutím, vnímame tento trh stále ako najbližší tomu nášmu, aj keď si uvedomujeme určité odlišnosti. Máme ambíciu rásť a posúvať projekt ďalej, začíname hlavne v online prostredí spustením e-shopu a adaptovanou marketingovou komunikáciou, do budúcna sa však budeme tešiť, ak otvoríme aj kamenné predajne – to záleží najmä na pandemickej situácii,” popisuje rozhodnutie o spustení prevádzky na Slovensku zakladateľ značky Lukáš Matějček.

Ako vznikala značka Bagind?

Značku Bagind založil po svojej ceste v Indii, kde sa spoznal s Dennisom z púštneho mestečka Jaisalmer. Hneď na prvý pohľad ho zaujali Dennisove výrobky z kože, ktoré predával vo svojom obchode. Navyše, priamo na mieste mu Dennis za pár hodín ušil batoh presne na mieru. Tento batoh sa stal Lukášovým verným spoločníkom a ani po dvoch rokoch intenzívneho nosenia na ňom nebolo vidieť žiadne známky opotrebovania.

Priatelia a aj úplne neznámi ľudia na ulici mu batoh často chválili, a to ho inšpirovalo k nápadu priniesť Dennisove výrobky do Európy. Pripravil pár skíc návrhov, poslal ich svojmu budúcemu indickému obchodnému partnerovi, do štartu investoval všetky svoje úspory a vznikol Bagind.

“Na začiatku som návrhy pripravoval sám, inšpiroval ma svet okolo mňa a vlastné vizuálne cítenie. Neskôr som sa však naučil výrazne počúvať zákazníkov, vnímať spätnú väzbu ako cennú inšpiráciu pre nové strihy. Tento rok sme začali spolupracovať so skúseným módnym návrhárom, ktorý má za cieľ posunúť dizajn a kvalitu našich výrobkov na ešte vyššiu úroveň. Nesmierne sa teším na všetky veci, ktoré ešte len vzniknú,” hovorí s úsmevom Lukáš.

Nové kolekcie, nová krajina

V tomto roku plánuje Bagind viacero noviniek, na ktoré sa môžu tešiť už aj slovenskí zákazníci. V poslednom období značka predstavila novú kolekciu Atmos, o ktorej vzniku rozhodli samotní zákazníci: “Obrovský záujem o limitovanú edíciu kožených batohov, kabeliek a tašiek v tmavo modrom prevedení v minulom roku nás presvedčil, aby sme sa vrátili k tejto farbe opäť, a to v podobe samostatnej kolekcie,” hovorí Lukáš.

Kolekcia Atmos prináša viac ako 20 obľúbených produktov v novej farbe. “Nájsť ideálny odtieň tmavomodrej kože nie je jednoduchá úloha. Trvalo to viac ako rok a museli sme vyrábať množstvo vzoriek. Teraz si aj zákazníci konečne môžu vychutnať toto prevedenie, mám z toho radosť,” popisuje Lukáš vznik kolekcie.

Bagind okrem tmavomodrej pripravuje ďalšie nové farebné prevedenia najobľúbenejších produktov, už dnes sú pre zákazníkov k dispozícii aj ikonická hnedá, tradičná čierna či originálna lososovo ružová, zároveň je aktuálne v ponuke v najnovšej jarnej kolekcii Bagind Jungle a Bagind Ocean svetlozelené a svetlomodré prevedenie.

Okrem toho má Bagind v pláne otvoriť úplne novú ručnú výrobu v Južnej Amerike, konkrétne v Kolumbii, kde Lukáš pracuje na spolupráci s lokálnym remeselníkom Lindermanom. Tomu vo výrobe zatiaľ pomáha iba mama s bratom: “V podobnom štádiu sme sa pred štyrmi rokmi spoznali aj s Dennisom v Indii, dnes má vo svojich rodinných dielňach viac ako stovku zamestnancov.” Po Slovensku má Bagind v pláne expanziu do Maďarska, Rakúska, Nemecka a Švajčiarska.

Skúsenosti na nezaplatenie

Po rokoch budovania vlastnej značky Bagind dozrieva v rukách svojho zakladateľa. “Pochopil som, ako je extrémne dôležité počúvať svojich zákazníkov a zároveň sa nebáť testovať. Často sa nám potvrdilo, že zákazník nevie, že sa mu niečo páči, pokiaľ mu to neukážete. Pokusy však nemôžeme robiť neustále, snažíme sa to rozumne nakombinovať,” približuje vznik jednotlivých kolekcií Lukáš. Bagind bol pôvodne myslený ako značka pre batohy, rýchlo sa však stal obľúbeným aj pre úplne iné kvalitné kožené doplnky – kabelky a tašky.

Aktuálne k najobľúbenejším produktom patria kabelky Belka, Moye a Bela – v prírodnej hnedej a čiernej farbe. “Pre mňa je najväčšou srdcovkou batoh Origo, denne používam aj obaly Namek a Naped či peňaženku Indka. Práve Origo však dostane s novou výrobou silnú konkurenciu,” avizuje silné produktové novinky Lukáš.

Na Slovensku aktuálne spúšťa Bagind online predaj cez svoj e-shop, vzhľadom na aktuálnu situáciu s otváraním kamennej prevádzky musí počkať, určite ju však v blízkej budúcnosti plánuje minimálne v hlavnom meste.

Indii vracia to, čo mu dala

Značka Bagind má vo svojej filozofii okrem tvorby kvalitných ručných výrobkov aj snahu o spoločné vytváranie dobra. V tej súvislosti každoročne časť svojho zisku venuje nadáciám, ktoré napríklad pomáhajú tibetským deťom v Indii či opusteným matkám. “Veríme, že lepší a spokojnejší život má byť dostupný pre každého, chceme k tomu prispieť maximálne, ako je v našich možnostiach, nielen vo forme našich výrobkov, ale aj priamo finančne,” vysvetľuje Lukáš motivácie pre túto dobročinnú aktivitu, ktorú plánuje ďalej rozširovať podľa budúceho smerovania značky.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.