Pexels/Andres Ayrton/Annushka Ahuja

Každá žena túži po tom, aby mohla jesť koľko chce a nikdy nepribrala. Žiaľ, nie každej sa tento sen splní, pretože všetko závisí od genetiky a toho, ako jej telo spaľuje kalórie. Ako uvádzajú portály Healthline a Houston Methodist, existujú však triky, vďaka ktorým si dokážeš zrýchliť metabolizmus. Týchto 5 robí zázraky. 

Určite poznáš niekoho, kto nonstop papá, no nepriberá. Dôvodom, prečo dotyčný alebo dotyčná nepriberá, je, že má až príliš rýchly metabolizmus. Niekedy stačí urobiť pár zmien v životnom štýle a výsledky sa dostavia aj v tvojom prípade.

Uprednostňuj bielkoviny

Bielkoviny patria medzi dôležité zložky našej strvy, ktoré pomáhajú k správnemu fungovaniu organizmu. Práve jedlo s ich vyšším obsahom zapríčini to, že sa ti naštartuje metabolizmus a následne bude tvoje telo spaľovať viac kalórií. Nevieš, ktoré potraviny obsahujú proteíny? Klikni na náš článok SEM a dozvieš sa to.

Hýb sa každý deň

Niekedy nám pracovné či súkromné povinnosti nedovoľujú, aby sme pravidelne chodili do fitka. Ak si napríklad na materskej alebo študentka a permanentku si nemôžeš dovoliť, pamätaj, že každý pohyb sa počíta. Sprav denne aspoň 10-tisíc krokov, choď behať alebo si zacvič doma s vlastnou váhou. Na internete nájdeš rôzne cvičenia, ktoré môžeš robiť aj bez akýchkoľvek pomôcok.

Metabolizmus
zdroj: Unsplash/Filip Mroz

Vyhýbaj sa mastným jedlám či fastfoodom

Ako uvádza portál Houston Methodist, rýchle občerstvenie nie je vhodný výber obedu či večere. Zatiaľ čo zdroje s vyváženými potravinami zrýchľujú metabolizmus, iné ho naopak spomaľujú. Samozrejme, takúto stravu si môžeš dopriať raz za čas, no uprednostňuj najmä tú zdravú či varenie doma.

Dbaj na dostatočný spánok

To, že spánok je nesmierne dôležitý, počuješ zrejme na každom kroku, no je to naozaj jedna z najpodstatnejších vecí. Ako uvádza Healthline, nedostatok spánku ovplyvňuje pocit plnosti, a teda bývaš často hladná a konzumuješ rôzne drobnosti, ktoré nájdeš v chladničke alebo v poličke. Takže ak tvoje telo priberá, môže to byť práve tým, že spíš menej ako 7 hodín.

Pi dostatok vody

Ďalšou frázou, ktorú počúvame na dennodenne báze, je to, že nedostatok vody spôsobuje veľa problémov. Dávaj si však pozor na to, že prísun tekutín neznamená, že budeš piť sladké nápoje, pretože aj z tých môžeš koniec koncov priberať.

Metabolizmus
zdroj: Unsplash/Manki Kim

Tak čo, ktorý trik vyskúšaš najbližšie? 

Zdroj: Healthline, Houston Methodist

Toto sa oplatí čítať

Viac z kategórieFitness