S prichádzajúcim letom čoraz viac žien rieši svoju postavu. Ak si si aj ty dopriala počas zimy oddych, vedz, že ešte stále nie je neskoro začať so sebou niečo robiť. Možností je vždy niekoľko a je len na tebe, aký spôsob si zvolíš.

Jedno je isté, musí ťa to baviť! Aj preto som sa rozhodla ukázať ti 5 zaujímavých a hlavne zábavných spôsobov, pomocou ktorých by si mala do leta stihnúť zapracovať na svojej postave snov. A kedže nič nie je len jednostranné, pozor si budeš musieť dávať aj v kuchyni a cielene voliť zdravšie potraviny, s ktorým sa vojdeš do svojho denného kalorického príjmu. Ak ešte stále nevieš, kde začať, možno ti tento článok pomôže.

1. Beh, beh a ešte raz beh

Aj ja som si kedysi hovorila, že behanie nenávidím. Až kým som behať nezačala. Je to perfektný spôsob, akým sa odreaguješ, stráviš čas v prírode, poriadne si rozprúdiš krv v tele a zároveň spáliš množstvo kalórií. A že ťa nebaví behať dlhé kilometre v pomalom tempe? Tak si ho prispôsob. Skvelé sú aj šprinty, ktoré striedaš s chôdzou. Tento spôsob behania by sme mohli zaradiť aj medzi vysoko intervalový tréning, kedy v krátkom čase zo seba dostaneš maximum a potom nasleduje krátka pauza. A ak si vravíš, že tvoja kondička je strašná, nie si jediná. No každý niekde začínal a nik nevraví, že musíš na prvýkrát odbehnúť polmaratón. Dôležité je odhodlať sa a začať.

2. Dynamická Tabata

Tabata je čím ďalej, tým viac populárna, a ak si o nej ešte nepočula, odporúčam nájsť si staršie články, kde som vysvetľovala jej podstatu. V skratke sa jedná o intervalový tréning, kedy štandardne 20 sekúnd cvičíš a 10 sekúnd oddychuješ, pričom tento cyklus zopakuješ osemkrát. Tieto „kolá“ si môžeš dať napríklad aj štyri, pričom ti to stále zaberie menej ako polhodinu. Ja som s tabatou začínala na skupinových tréningoch, no v pohode sa dá odcvičiť aj doma. Avšak predsa len v spoločností ľudí, ktorí cvičia s tebou a trénera, ktorý ťa motivuje to ide omnoho ľahšie. Ak nevieš kde, tak navštív Riverpark Dance School, kde ti s tým radi pomôžu.

View this post on Instagram

Naša lektorka a fitness trénerka Natália @wallachova je držiteľkou licencie trénera 1. stupňa. 🎖 Jej energické hodiny Body Formingu sú veľmi žiadané a zamiluje si ich takmer každý! Už v sobotu o 9:00 štartujeme novú otvorenú hodinu “TABATA” pre všetkých, ktorí chcú do leta schudnúť, zlepšiť kondíciu či vyformovať postavu! Vstup: 6€ Príďte v sobotu priamo na otvorenú hodinu a vyskúšajte tento jedinečný tréning! Rezervácie a info: www.riverparkdanceschool.sk alebo priamo na: 📩[email protected] (Parkovanie v Riverparku 2 hodiny zdarma) #riverparkdanceschool #tabata #tabataworkout #cvicim #akoschudnut #dneschudnem #dnescvicim #pripravanaleto #dnestrenujem #trening #gohardorgohome #tabatatraining #bratislavawoman #bratislavagirl #iamawoman #fitness #fitnessgirl #riverpark #bratislava #bratislavaworkout #ibratislava #trenujeme #damskyklub #doplaviek #bodyforming #jemzdravo #chudnutie #kamdomesta #kamdomestaba

A post shared by RIVERPARK DANCE SCHOOL (@riverparkdanceschool) on

3. Latino Fit Dance

Vieš aká pohybová aktivita má najviac obľúbencov? Je to tanec. Ľudia ho milujú po celom svete, a to nie len tak bez príčiny. Práve vďaka tancu sa ti vyplavujú hormóny šťastia, ktoré vynikajúco vplývajú na celkové zdravie. Okrem toho v sebe nesie všetky benefity, ktoré telu poskytuje akýkoľvek iný šport. Vďaka aktívnemu pohybu sa ti prekrví celé telo, posilňuješ ním svoj kardiovaskulárny systém a navyše spevňuješ svaly, a to hlavne na nohách, zadku a brušku. Zatancovať si môžeš aj v tanečnej škole Riverpark Dance School, kde sa ti podarí prepojiť Latino tance s cvičením. Ak hľadáš zábavný a efektívny spôsob ako spáliť kalórie, ktorý ťa má navyše baviť,  Latino Fit Dance je pre teba to pravé.

4. Dance Box

Všimla si si niekedy, aké perfektné telá majú boxeri? Vykonávajú totiž vysoko intenzívnu aktivitu, ktorá je ako stvorená na chudnutie. Pri boxe musíš zapájať celé telo, s nohami neustále poskakuješ na mieste a do toho zapájaš aj vrchnú časť tela. Ak však nechceš byť súčasťou boxerského tímu, kde to všetci berú seriózne, existujú aj iné zábavnejšie formy cvičenia, v ktorých je box zakomponovaný. Čo tak spojiť tanečnú aktivitu s boxom? Aj takéto hodiny sa dajú nájsť v Riverparku na lekciách Dance Boxu. Ak sa však predsa len rozhodneš, že budeš cvičiť doma, tu je video, ktorým sa môžeš inšpirovať.

5. Výskoky a švihadlo

Aj v pohodlí domova dokážeš cvičiť tak, že sa z teba bude liať pot a spáliš veľké množstvo kalórií. A dokonca k tomu potrebuješ len švihadlo a troška času. Ak túžiš vyformovať a spevniť postavu, tak by si mala vyskúšať preskoky cez švihadlo, a to na začiatku aj konci tréningu. Dajme tomu, že budeš skákať 5 minút na začiatku a 5 minút na konci. Základ tréningu však budú tvoriť rôzne varianty drepov a iných posilňovacích cvičení, do ktorých pridáš výskok. Určite tam zaraď drepy a výpady s výskokom, či populárne burpees. V nasledujúcich videách, uvidíš ako na to. A čo sa týka opakovaní, z každého cviku urob 4 série po 10-12 opakovaní.

Pomocou tohto videa sa naučíš, ako ma burpee vyzerať:

Drep s výskokom

A napokon spomínané výpady s výskokom

 

Komentáre