Sviatky sú postrachom všetkých zdravo žijúcich ľudí – hlavne ak ste vo fáze formovania postavy, alebo chudnutia. Viete však o tom, že nejde o to, aby ste sa všetkým tým „zlým“ dobrotám na stole vyhli, ale stačí urobiť len zopár opatrení, ktoré vám pomôžu ostať fit? Skúste tieto 4 malé triky:

DOSTATOK SPÁNKU

Daj si pozor na to, aby si sa noc pred oslavou dobre vyspala. Rozmýšľaš prečo? Pretože málo spánku spôsobí to, že budeš automaticky siahať po tých najkalorickejších voľbách pre dobitie potrebnej energie, ktorú si mala získať zo svojho 7-8 hodinového spánku.

ROB SPRÁVNE VOĽBY

Nejde o žiadne komplikované rozhodnutia – nemusíš si voliť buď – alebo. Úplne postačí, ak si ako prvé dáš zdravšie jedlo a až potom si dáš niečo nezdravé. Jednoduchý trik od vedcov, ktorý  potvrdili, že to, čo si naložíme na tanier ako prvé, zjeme vo väčšom množstve.

VEĽKOSŤ PORCIÍ

Všetci máme automaticky tendenciu nakladať si plný tanier a nalievať pohár doplna. Nikto sa nechce samozrejme pozerať na poloprázdny tanier, alebo pohár vína, preto si vždy vyber menšiu verziu, ktorú si s radosťou môžeš dožičiť mať naplnenú na maximum.

JEDZ POMALY

Toto platí aj v bežné dni, ale vieme, že keď máte všetky tie dobroty pred sebou, najradšej by ste to rovno do seba nahádzali všetko naraz. Pokojne si zober parádny presladený koláčik z bielej múky od babičky, alebo hoci mastné koleno od strýčka – pamätaj len na to, aby si jedol pomaly. Tvojmu mozgu sa tak bude zdať, že si zjedol viac, ako si naozaj zjedol a nezješ tak nezdravého jedla viac, ako by si chcel.

 

A nezabudnite, že jedno nezdravé jedlo raz za čas z vás tučnú nespraví, tak ako z vás nespraví jedno zdravé jedlo raz za čas chudú. Dožičte si sviatočné dobroty, ale následne znova nabehnite do svojho zdravého stereotypu a všetko bude v poriadu – vaše telo si s tým poradí.

 

/obrázok: pixabay.com/