Dostali ste sa do stavu, že cvičíte, ale nechudnete – alebo zrazu priberáte a neviete prečo. Ak ste boli u lekára a nemáte žiadne ochorenie (štítna žľaza a pod.), možno je za tým iba spomalený metabolizmus. Ak sa chcete dostať späť na svoju normálnu váhu, určite nezabudnite na:

1. Spánok

Podľa výskumov má nedostatok spánku vplyv na spomalenie metabolizmu. Ak si nedožičíte dostatok oddychu, nedávate priestor telu na regeneráciu, vyčerpávate ho a následne aj intuitívne siahate po nezdravších jedlách, na dobitie energie. Takže pozor na to!

2. Posilňovanie

Svalstvo má veľký vplyv na váš metabolizmus – čím viac ich máte, tým viac spaľujete (aj v stave oddychu). Takže mimo kardia určite nezabudnite aj na „dvíhanie železa“, čím si krásne vytvarujete telo, spevníte ho a naviac zrýchlite aj váš metabolizmus.

sqfoto: tumblr

3. Pravidelná strava

Dávajte si pozor na vynechávanie jedál – čím dlhšia pauza medzi jedlami, tým väčšia šanca, že skončíte pri nezdravom jedle. Najlepšie si každý deň naplánujte, čo a kedy budete jesť, čím sa vyhnete nechcenému zníženiu energie, ktoré vás ovplyvní ako fyzicky, tak aj psychicky.

4. Štipľavé jedlá

Štipľavé jedlá obsahujú kapsaicín, ktorý má vplyv na trávenie a povzbudenie metabolizmu. Preto ak si pridáte trošku kajanského, alebo chilli korenia do vášho jedla, rýchlejšie ho strávite. Kapsaicín pomáha zahrievať telo a prekrvovať ho, čo je dôvod, prečo sa niekedy pridáva aj do športových masážnych gélov.

5. Správna hydratácia

Tu nie je čo riešiť – ak máte nedostatok tekutín, máte aj spomalený metabolizmus. Pre zachovanie správnej hydratácie a metabolizmu pite najmä čistú vodu, alebo si do nej pridajte uhorku, citrón, mätu, či iné obľúbené čerstvé ovocie, pre zlepšenie chuti.

zdroj: autor, titulná foto: pixabay