Raňajkuješ? Alebo patríš medzi ľudí, ktorí svoje prvé jedlo uvidia na obed?

Pre mňa sú raňajky neodmysliteľnou súčasťou dňa. Jedlo je to prvé, na čo myslím, keď sa ráno zobudím a neviem si predstaviť, že by som z domu vyšla hladná. Sú tým správnym základom do dňa.

Ovsené vločky patria medzi moje obľúbené, pretože mi dodajú energiu na dlhší čas. Je to tým, že obsahujú vyššie percento polysacharidov ( 60% ) a nízky obsah jednoduchých cukrov ( 1%). Medzi ich ďalšie pozitíva patrí vysoký obsah vlákniny ( až 10%) , ktorá ti nakopne metabolizmus. Nízky obsah tukovpomerne vysoké percento bielkovín ( 15%) ti zaručia, že ovsené vločky sú tou správnou voľbou za vysnívanou postavou. Okrem ich výbornej nutričnej hodnoty obsahujú množstvo vitamínov – hlavne zo skupiny vitamínov B, vitamín E a K a tiež aj minerálov – vápnik, fosfor, meď, železo, draslík, horčík a zinok.

A keďže väčšina ľudí si pri pomyslení na to, žeby mala začínať deň s ovsenou kašou predstaví úplne neprijateľnú chuť a konzistenciu jedla asi ako cement, rozhodla som sa ti predstaviť moje overené varianty, ako sa dajú ovsené vločky chutne pripraviť.

Banánová ovsená kaša s arašidovým maslom

Budeš potrebovať : 1 pohár mlieka, 3 lyžice jemných ovsených vločiek, lyžičku arašidového masla, banán, na vrch rôzne orechy (podľa chuti)

Do malého hrnca si dáš zohriať mlieko, do ktorého pridáš ovsené vločky, lyžicu arašidového masla a rozmixovaný ( popučený ) banán, necháš to povariť až do zhustnutia (cca 8 minút).  NEZABUDNI MIEŠAŤ, lebo ti prihorí. Na vrch kaše si podľa vlastnej chuti môžeš posypať orechy ( ja zvyknem dať arašidy alebo kešu ) a pokiaľ obľubuješ sladšie jedlá, pokojne si ju ešte polej lyžičkou medu.

banana+oatmeal1

www.cookingclassy.com

Ovsená kaša s jablkami, škoricou a medom

Budeš potrebovať: 1 pohár mlieka, 3 lyžice jemných ovsených vločiek, jablko, lyžicu medu, 1/2 lyžičky škorice, sušené hrozienka na posypanie

Postup prípravy kaše je veľmi podobný. Jablko si nakrájaj na malé kocky. V malom hrnci si ohreješ mlieko, do ktorého pridávaš ovsené vločky, jablko, škoricu a lyžicu medu. Necháš to variť, kým kaša nezhustne (samozrejme za súčasného miešania). Na vrch kaše odporúčam pridať hrozienka, ktoré je možné zamiešať aj počas varenia do kaše.

apple-pecan-oatmeal-500x332

ezrapoundcake.com

Biely jogurt s ovsenými vločkami a ovocím

Ak ráno nemáš dostatok času na prípravu kaše, bude táto kombinácia tou pravou pre teba. Potrebovať budeš kelímok bieleho jogurtu, 2 lyžice jemných ovsených vločiek a ovocie podľa sezóny alebo chuti. Odporúčam ti vyskúšať kombo jogurt, vločky a banán-kiwi-hrozno. V letnom období kedy sú záhrady plné lesného ovocia je skvelé si namiešať jahody s ríbezľami a malinami.

Fruit-Yogurt-Oats-Breakfast-Pots_002

myfussyeater.com

Tip na záver:

Už si si skúšala pripraviť vlastné Müsli ?

Stačí ak si nakúpiš balenie ovsených vločiek, sušené ovocie ( sušené banány, hrozienka, ananás alebo papája), nejaké orechy (kešu, lieskové orechy) a podľa chuti môžeš pridať aj nasekanú horkú čokoládu, celé to zmiešaš a hotovo. Takto dopredu pripravenú zmes určite oceníš, ak sa budeš niekde veľmi ponáhľať a príprava jedla ti zaberie maximálne pol minúty.