Mýty o behaní

Beh patrí k najobľúbenejším pohybovým aktivitám. Jeho výhodou je, že ho môžeš praktizovať prakticky kdekoľvek a kedykoľvek. Aj napriek tomu existujú viaceré mýty o behaní, ktorým stále veríme. Posvietili si na ne aj portály Lifehacker a Outside

Ruku na srdce, koľkým z týchto 10 tvrdení a mýtov si doteraz verila aj ty sama?

Beh ti zničí kolená

Bolesti kolien spojené s behom sú najčastejšie spôsobené svalovou nerovnováhou alebo slabosťou, nie samotným behom. Pri pravidelnom behu by si dokonca mala mať silnejšie a zdravšie kolená. Silnejšie svaly na nohách dokážu lepšie ochrániť kĺby, preto sa toho nemusíš tak obávať.

Chôdza k behu nepatrí

Mnohí bežci opovrhujú ľuďmi, ktorí si potrebujú dať prestávku a beh striedajú s chôdzou. Takúto aktivitu za beh nepovažujú, no pravdou je, že je úplne jedno, ako rýchlo a na aké vzdialenosti bežíš, dôležité je to, že sa hýbeš. Začlenenie prestávok do behu dokonca môže znížiť výskyt zranení a vďaka tomu budeš viac vládať, teda v konečnom dôsledku „odbehneš“ viac.

Žena behá
zdroj: Unsplash/Filip Mroz

Vďaka behu schudneš

Beh ako taký nie je žiadnym zázračným prostriedkom na chudnutie, dokonca pri ňom nespáliš ani toľko kalórií, ako si možno myslíš. Ak nezmeníš nič iné, budeš jesť nezdravo, tvoja váha sa nepohne, ba dokonca možno narastie, lebo tuk sa začne premieňať na svaly a tie sú ťažšie. Ak však upravíš aj stravu a tvoj výdaj bude vyšší než príjem (kalorický deficit), samozrejme, že budeš chudnúť. No nemôže za to len beh.

Beh nie je vhodný pre ľudí s nadváhou

Medzi mýty o behaní patrí aj ten, že ľudia s nadváhou by nemali behať, ale radšej chodiť. Je to ale len na tebe. Ak chceš, môžeš skúsiť behať, no rob si častejšie prestávky s chôdzou. Dôležité je, aby si sa cítila príjemne a komfortne, nič netreba robiť nasilu. Beh ale nie je zakázaný, aj keď máš pár kíl navyše.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieFitness