Všetci v tvojom okolí a na Instagrame pravidelne behajú a ty nezvládneš ani minútu behu bez toho, aby si sa zadýchala? Vitaj v klube. Avšak aj pre nás nebežcov s takmer nulovou kondičkou existuje riešenie.

Ide o podcast Couch to 5k, ktorý vytvorilo pred pár rokmi britské zdravotníctvo (NHS) a dodnes žne veľký úspech. Dôvod je jednoduchý – naozaj to funguje. Celý tréningový program je rozdelený do deviatich týždňov, počas ktorých zvládneš bez zastavenia odbehnúť 5 kilometrov (alebo približne 30 minút). Tiež sa ti to zdá nereálne?

Na Instagrame som narazila na príspevok Karolíny Koščovej, ktorá s behom nemala skúsenosti. „Je to pre začiatočníkov. Takých, ktorý pri druhej lampe lapú po dychu (hello!). Poviem ako je – keď som šla presne podľa plánu, všetko vychádzalo. Len raz som chcela ísť rýchlejšie a vynechala som „oddychovací“ deň a nedobehla som.

Poučila som sa a odvtedy len prísne podľa pokynov. 9 týždňov, beh trikrát týždenne, zakaždým o trochu viac. Podcastom vás sprevádza „Laura“, ktorá vás z času na čas povzbudí, začínate kombináciou chôdze a behu. Hrá vám do toho trošku zostarnutý brit-pop,“ napísala Karolína vo svojom príspevku.

Na Spotify som tento podcast síce nenašla, no nájdeš ho v aplikáciách Apple Podcasts alebo Pocket Casts. V nahrávkach sa strieda hudba s hovoreným slovom, kedy ti Laura vždy povie, kedy je čas na chôdzu a kedy na beh. Zo začiatku je striedanie častejšie a postupom času a pribúdajúcimi týždňami zvládneš naraz odbehnúť aj viac.

Tak čo na to hovoríš? Minimálne za vyskúšanie to stojí, no nie? A hlavne teraz, keď vonku začína teplejšie obdobie ako stvorené na behanie.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.