archív Botanica Slavica

Bola raz jedna babička – bylinkárka. Lenka a Honza boli jej pravnúčatá, ktorí raz objavili jej tajné recepty na prípravu krémov a mastičiek z darov prírody. Zistili, aké liečivé účinky má domáca kozmetika a rozhodli sa založiť značku Botanica Slavica. 

Značka Botanica Slavica je inšpirovaná bohatými skúsenosťami, ktoré vám zanechala prababička. Čo nového priniesla vaša generácia do tohto remesla?

Babička Lenky a Honzu bola prírodnou liečiteľkou a uznávanou bylinkárkou. Zaviedla ich do ríše liečivých bylín, tajomstiev príprav rôznych tinktúr, mastičiek, balzamov a čajov a zanechala po sebe úžasné recepty, ktoré Lenka a Honza po čase objavili.

Tejto tematiky sa chytili a začali študovať domácu i exotickú flóru z hľadiska účinkov. Snažia sa o návrh ich účinných kombinácií, ktoré následne môžu byť využité podľa ich účelu do kozmetických výrobkov.

Kým ich babička ostala pri jednoduchých bezvodných receptoch, my sme v spolupráci s Lenkou a Honzom postupne vyvinuli emulzné i mycie výrobky a vyriešili konzervačné systémy pre jednotlivé druhy výrobkov.

Čo sa týka výrobných postupov, tie zachovávame autentické a spoločne trváme na ručnej výrobe. Vďaka tomu sú výrobky Botanica Slavica jedinečné a originálne.

zdroj: archív BotanicaSlavica

Trend produktov vyrobených z prírodných ingrediencii získava na popularite. Čo by si mali zákazníci uvedomiť pri ich kúpe? Prečo by im mali dať prednosť?

Stačí sa pozrieť na zloženie jednotlivých výrobkov a zamyslieť sa, čo na seba denno-denne nanášame. Ako kozmetika ovplyvní nás a naše telo, čo nám prináša alebo naopak, čo odoberá.

Zvoliť si prírodu by nemalo byť len akýmsi novým životným štýlom, trendom alebo spôsobom, ako „byť in“. Táto voľba by z nášho pohľadu mala byť samozrejmá.

Naším spoločným prianím je „vychovať“ edukovaných, racionálnych a vedomých spotrebiteľov. Naše produkty by si mali naozaj kúpiť tí, ktorí zdieľajú naše hodnoty, veria v prírodu a v jej silu.

Ak si teda zakúpia náš výrobok, majú istotu, že si vedome zvolili kvalitný výrobok ohľaduplný k ľudskému zdraviu i životnému prostrediu, rešpektujúci ekologické, environmentálne a etické princípy, tradície a ručnú prácu.

Ako jednej z málo firiem na Slovensku sa vám podarilo dostať aj na pulty DM drogérie. Čomu vďačíte za takýto úspech?

Povedali by sme, že sme boli v správnom čase na správnom mieste. Pre nás to bola výborná a zaujímavá príležitosť pretaviť rodinnú tradíciu do úžasne voňavých prírodných produktov a všetko do seba naraz zapadalo. Lenka s Honzom prišli s výborným konceptom a my s dobrými nápadmi a skúsenosťami na ich realizáciu. Za úspech však určite vďačíme našim zákazníkom.

Pamätáte si na svoj prvý kozmetický výrobok?

Na to sa nedá zabudnúť. Bolo to mydlo s názvom Olivovník. Jednoduché, čistučké mydlo z olivového oleja bez pridaných aditív a esenciálnych olejov. Bolo to úžasné mydlo a prvé nakopnutie pre nás, aby sme začali s návrhom a výrobou ďalšej kozmetiky.

Odvtedy sme vytvorili a na trh uviedli približne 700 výrobkov, ak berieme do úvahy všetky značky a výrobky zákazkovej výroby. Nápadov a inšpirácie však máme stále viac a viac a už teraz sa veľmi tešíme na to, kedy príde ten správny čas na ich realizáciu.

V najbližšej dobe sa objavíte na festivale Sashe, kde budete prezentovať  svoje výrobky. Máte ešte niekde namierené? A aké máte plány do budúcna? 

Na Sashe v Tržnici sa už veľmi tešíme. Máme neopísateľnú radosť, že sme dostali možnosť prezentovať výrobky Botanica Slavica práve pri tejto príležitosti, ktorá spája toľko šikovných ľudí a ich úžasné, inšpiratívne výrobky.

Plány do budúcna máme pestré a rôznorodé, zatiaľ by sme ich ale neradi prezrádzali. Určite sa však všetko dozviete v správny čas.

Toto sa oplatí čítať

Viac z kategórieLife