Ak len začínaš behať a máš stres z toho, že zvládneš iba 10 minút – nevadí. Prečítaj si našich 5 bodov, čo aj krátkych 10 minút behu urobí s tvojím telom:

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

1) Urýchliš spaľovanie tuku

Ak budeš pri behu striedať intenzitu behu, alebo aspoň na konci behu zmeníš beh na šprint, rýchlejšie sa zbavíš podkožného tuku.

2) Zlepšíš si náladu

Pri behu začne tvoje telo produkovať endorfíny, ktoré sú zodpovedné za tvoju dobrú náladu. Preto ak si mala zlý deň v práci, alebo v súkromí, obuj tenisky a choď sa prebehnúť. Stačí aj 10 minút a budeš sa čudovať kam zmizol stres a hnev, ktorý si cítila predtým.

3) Posilníš srdce

Podľa výskumu, po 6 týždňoch pravidelného behu (pričom stačí aj 10 minút) vzrastá zdravie srdca, nakoľko sa zbavuješ zlého cholesterolu a podporuješ krvný obeh.

freepik.com

4) Vyformuješ nohy

Aj 10 minút ranného behu stačí na to, aby sa tvoje stehná a boky začali zmenšovať a spevňovať.

5) Budeš rýchlejšia

Ak nemáš čas, skús zabehnúť len 10 minút rýchlym tempom – aj to bude stačiť na to, aby si si zlepšila kondičku.

 

A nezabudni, že beh nám dáva lekcie aj do života, pretože:

Beh nás učí ísť ďalej, krok za krokom, aj keď to niekedy bolí…