Donedávna bolo posilňovanie s činkami skôr mužskou doménou.

Ženy sa často obávajú, že naberú veľké svaly, ak začnú cvičiť s ťažšími váhami. V skutočnosti je opak pravdou. Zdvíhanie činiek môže byť tvojou zbraňou k získaniu štíhlej a vyrysovanej postavy.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Dámy, tu je 6 dôvodov, prečo by ste sa viac zóne s činkami nemali vyhýbať.

1. Budeš spaľovať viac kalórií

Pri cvičení s váhami tvoje telo spáli viac energie (kalórií) kvôli udržaniu  svalových buniek, než koľko spáli na udržanie tukových buniek. Takže ak začneš cvičiť s váhami, zrýchli sa ti metabolizmus a tvoje telo sa zmení na stroj ničiaci neželaný tuk.

large (6)

pinterest.com

2. Zlepší sa tvoja flexibilita

Jedným z najlepších cvikov na zlepšenie flexibility tvojho tela je práve silový cvik – drep. Získaš lepšiu ohybnosť v kolenách, bedrách a spevní sa ti celé telo. Ktorá žena by nechcela byť ohybná?

large (8)

pinterest.com

3. Budeš šťastnejšia a bez stresu

Nie je to len kardio,  po ktorom sa cítiš dobre. Pri silovom tréningu sa tiež vyplavujú hormóny šťastia – endorfíny. Čiže budeš mať lepšiu náladu a pekné telo. Jedna austrálska štúdia preukázala, že u ľudí, ktorí absolvovali silový tréning 3x za týždeň, zaznamenali pokles depresie až o 18% za 10 týždňov a tiež sa im znížila hladina stresového hormónu kortizolu.

4. Zlepší sa  kvalita tvojho zdravia

Cviky so záťažou môžu zlepšiť spôsob, akým tvoje telo spracúva cukor, čo môže zabrániť vzniku rôznych chorôb. Ak už napríklad trpíš cukrovkou, je dokázané , že práve silový tréning môže zlepšiť hladinu cukru krvi. Ak spojíš  aeróbny tréning so silovým, môže to byť dokonca účinnejšie ako konzumácia liekov.

sq

pinterest.com

 5. Zlepši sa ti funkcia mozgu

Svaly posilňujú tvoje telo aj myseľ. Brazílsky vedci zistili , že šesť mesiacov silového tréningu zlepší u ľudí ich kognitívne funkcie. Tiež môže nastať zlepšenie krátkodobej aj dlhodobej pamäte a schopnosť dlhšie udržať pozornosť.

large (7)

pinterest.com

6.Budeš rýchlejšie behať

Alebo plávať dlhšie, alebo bicyklovať ľahšie. Prečo? Pretože si budeš budovať silnejšie svaly , ktoré urobia tvoj tréning efektívnejším. Ani tá činka, na ktorú sa zatiaľ len skepticky pozeráš, sa ti po pár týždňoch nebude zdať taká ťažká. A dokonca tvoje telo bude odolnejšie voči zraneniam.