Ak pracuješ v kancelárii alebo vykonávaš iné sedavé zamestnanie, určite ťa občas trápia bolesti chrbta. Dôvod je ten, že sedíš dlhé hodiny bez prestávky a často aj v nesprávnej polohe. Mala by si si najbližšie dať pozor ako sedíš a nemala by si sa hrbiť. Musíš sedieť vystretá. Aj keď sa ti to zo začiatku možno bude zdať zvláštne, vydrž a dávaj si pozor, aby si sa po chvíli nezačala opäť hrbiť.

Ideálne by bolo, ak by si si po každých 30 minútach sedenia dopriala krátku prestávku. Úplne postačí, ak sa na chvíľku aspoň postavíš, poprechádzaš sa alebo sa trochu ponaťahuješ. Uvidíš, že sa budeš vedieť neskôr aj lepšie sústrediť.

Okrem toho by si ale mala začať cvičiť také cviky, ktoré tvojmu chrbtu pomôžu a ty nebudeš mať v práci také veľké problémy. Vybrali sme pre teba cviky pre začiatočníkov, ale taktiež pilates, ktoré môžeš robiť v pohodlí domova. Ak ale uprednostňuješ fitko, tiež si nájdeš video s najznámejšími cvikmi na chrbát a zároveň v ňom nájdeš aj odporúčania, ako cvik robiť správne, aby si si neuškodila.

Cviky na doma pre začiatočníkov

Pilates na doma

Cviky na chrbát do fitka

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.