Pexels/Jonathan Borba

Pohyb by v našom živote nemal v žiadnom prípade chýbať. Cvičíme nielen kvôli vypracovanej postave, no hýbať by sme sa mali aj kvôli zdraviu. Práve to ma totižto v našom živote nezastupiteľné miesto. 

S čoraz viac blížiacim sa novým rokom bilancujeme ten aktuálny a medzi novoročné predsavzatia zaraďujeme aj väčšiu pozornosť práve nášmu zdraviu. Dnes by sme ťa rady inšpirovali a upriamili pozornosť na oblasť chrbta, ktorý dostal počas predvianočného zhonu poriadne zabrať. Poď s nami do toho a určite svoje rozhodnutie neoľutuješ.

Uvoľňujúce cviky na chrbát

Na úvod ti odporúčame skúsiť uvoľňujúce, strečingové cviky, pri ktorých pocítiš neskutočnú úľavu a tvoje telo sa ti za to s istotou poďakuje. Zlepšíš si pohyblivosť v jednotlivých kĺboch a natiahneš skrátené svaly. Upokojíš nimi CNS, srdcovo-cievny systém a vykompenzuješ zaťaženie.

Cviky na bolesť chrbta

Ak si si chrbát v predošlom cvičení uvoľnila, no ešte stále ťa pobolieva, skús cvičenie, ktoré je zamerané práve na tento problém. Garantujeme ti, že si pri ňom navyše oddýchneš a výborne zrelaxuješ.

Cviky na bolestivé kríže

Bolesť v krížoch prejavuje najčastejšie pri dvíhaní ťažkých predmetov alebo pri dlhodobom opotrebovaní prstenca. Rizikovou skupinou sú však dnes i ľudia so sedavým zamestnaním a nedostatkom pohybu. Tieto cviky by si si mala obzvlášť dopriať v tejto dobe, kedy mnohé z nás pracujú z domu. Bolesť krížov má na svedomí tiež prirodzené starnutie alebo tehotenstvo. Vykonávať ich môžeš aj preventívne.

Cvičenie na posilnenie stabilizačného systému

Svalstvo, ktoré potrebujeme pre život, nazývame hlboký stabilizačný systém. Slúži na správne držanie tela pri ktorejkoľvek aktivite. Tento svalový komplex nám zároveň stabilizuje chrbticu, predovšetkým driekovú časť a udržuje aj náš trup vo vzpriamenej pozícii.

Mohlo by sa ti páčiť

Viac z kategórieFitness