Ťažko sa ti vstáva? Pocituješ veľa stresu? Si často unavená? Prečítaj si týchto pár jednoduchých tipov. Mnohé z nich ti nezaberú viac ako 5 minút a navyše ti minimálne obzvláštnia deň. 

  1. Nastav si prirodzený budík

A čo to ten prirodzený budík vlastne je? Každý večer pred spaním povedz svojmu mozgu „zobudím sa o …“. Zaberá to skoro stále. Ja osobne som to už pár krát odskúšala a fungovalo to. Radšej to však skúšaj cez víkend (ak by sa tvojmu mozgu nechcelo).

 

  1. Ak u teba prirodzený budík nefunguje,

Nastav si normálny budík na tvojom smartfóne a daj ho čo najďalej od tvojej postele. Jeho žiarenie ti totiž spôsobuje nekvalitný spánok a navyše sa aspoň ráno preberieš keď ho pôjdeš vypnúť.

mobil1

  1. Ráno vypi minimálne liter vody

Viem, že o pitnom režime počúvaš z každej strany, no naozaj to funguje. Voda je vlastne tvoja energia takže pri pociťovaní únavy si častokrát len dehydrovaná. Pitný režim ťa taktiež zbaví častých migrén.

 

  1. Usmej sa na seba

Po tom ako si umyješ zuby, zastav sa nachvíľu a usmej sa na seba. Nech sa ti to zdá akokoľvek divné, úsmevom tvoje telo vylučuje endorfíny. To znamená, že sa ti bude ľahšie zaspávať a navyše budeš podvedome viacej šťastná.

 

  1. Prechádzaj sa

Mnoho ľudí prišlo počas prechádzania sa na neskutočné nápady. Prechádzky v prírode ti pomôžu nie len po zdravotnej stránke, ale taktiež aj po tej psychickej. Pretože psychický oddych je niekedy dôležitejší, ako ten fyzický.

Woman walking her dog in the park

6.Buď vďačná

Ak si smutná a myslíš si, že niečo ti chýba, okamžite s tým prestaň. Vymenuj si v hlave aspoň 3 veci, za ktoré si vďačná a mysli len na nich.

 

  1. Medituj

Najlepšie takých 10-20 minút. Ak nevieš ako, dýchaj. Zhlboka sa nadýchni a počítaj pritom do 4. Rovnaký postup je aj pri výdychu (áno, takto ako to robíš teraz). Správne dýchanie ti prekysličí mozog, dodá energiu a vyčaruje lepšiu náladu.

 

 

  1. Rozdávaj komplimenty

Je úžasne potešiť niekoho bez toho, aby si niečo spätne očakávala. Veď dávať je niekedy predsa viac ako dostávať.

 

  1. Poť sa

Áno, čítaš dobre. Potom sa z tela vylučuje mnoho škodlivých baktérii. Navyše, cvičením sa tvoje telo stáva zdravším a v zdravom tele je predsa zdraví duch. Nemusíš chodiť denne do posilky, no 20 minutové cvičenie – hoc aj doma, ti určite prospeje. Fyzická sila neskôr prospieva najmä tej psychickej.

 

  1. Premýšľaj

Na konci dňa si pred spaním zrekapituluj celý deň. Rozmýšľaj hlavne nad tými dobrými momentmi a snaž sa ich nájsť aj v maličkostiach.

 

Každá jedná z týchto rád je účinná a po dlhšiom dodržiavaní prináša viditeľné výsledky. Nemusíš robiť všetky tie veci naraz, no ak sa ti podarí za deň splniť aspoň polovicu, výsledky sa dostavia rýchlejšie.

yoga3

zdroj: medium.com