Niet pochýb o tom, že zdravý spánok má blahodarný účinok na tvoj organizmus, ktorý sa počas noci regeneruje a ty vstávaš správne nabudená do nového dňa. Každá z nás preferuje iný druh nočnej bielizne, ale skúšala si aj spánok iba tak bez pyžama? Aké benefity ti z toho vyplývajú?

1. Je to jednoduchšie

Zvyknúť si spať bez pyžama tiež môže znamenať menej pyžám v šatníku, tým pádom menej prania, žehlenia a skladania oblečenia i menej vyhodených peňazí.


foto: pexels.com

2. Večer ešte stihneš pár krokov naviac

Mnoho žien i mužov príde domov zo školy či z práce a prezlečie sa rovno do pyžamy. Večer už väčšinou iba presedia alebo preležia na gauči. Na rozdiel od tých z nás, ktorí si hneď neobliekame pyžamo a urobíme v bežnom oblečení napríklad ešte zopár krokov.

3. Cítiš sa šťastná a voľnejšia

Predstav si ten uvoľňujúci pocit ležať v posteli celkom nahá. Žiadne oblečenie, nohavičky, ani len tá počas dňa obmedzujúca podprsenka. Však je to super pocit, ktorý dokáže vyvolať úsmev na tvári?


foto: pexels.com

4. Jemný kontakt pokožky s pokožkou

Nič sa nevyrovná nádhernému pocitu „koži na koži“ dvoch zamilovaných. Navyše telo produkuje značné množstvo hormónu lásky – oxytocínu, ktorý ti navyše dopomáha cítiť sa skvelo.

5. Kvalitnejší spánok

Nič ťa neťahá, nič ťa netlačí, nič sa ti nekrúti – takže nemáš žiadny problém so zbytočným oblečením. Zbytočne sa neprehadzuješ a tvoj spánok je tým pádom hlbší a kvalitnejší.


foto: pexels.com

6. Zlepší stav pokožky

Pokožka tela je pokrytá často viacerými vrstvami oblečenia po celý deň, prečo je nedopriať pocit voľnosti aspoň v noci? Dajte telu šancu dýchať!

7. Primeraná produkcia a regulácia kortizolu

Keď spíš nahá, pomáhaš si tak udržiavať teplotu tela v optimálnom rozmedzí. Ak sa telo počas spánku v tomto prípade vplyvom neúčelnej vrstvy oblečenia prehreje, má to za následok zvýšenú hladinu kortizolu. Taký stav môže viesť k úzkosti či k vysokému krvnému tlaku. Vyššia úroveň kortizolu je spojená taktiež s rizikom ukladania telesných tukov a straty svalovej hmoty.


foto: pexels.com

8. Budeš skrátka zdravšia

Spánok „naľahko“ správne vyvažuje hodnoty melatonínu i rastového hormónu. Chemikálií, ktoré pôsobia prevenčne voči starnutiu a sú nevyhnutné pre celkové zdravie organizmu.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.