Študenti, ktorí radi športujú a preferujú zdravý životný štýl, dobre poznajú ten pocit počas skúšok či písomiek, keď sa stres veľmi podieľa na ich psychike. Vtedy je trochu ťažšie dokopať sa k cvičeniu, vybehnúť von a hlavne dodržovať zdravú stravu natoľko, aby sme boli so sebou spokojní a nesiahli po sladkostiach. A po tomto náročnom období je ťažšie vrátiť sa späť k normálnemu režimu. Avšak pri dodržaní pár zásad je možné tomuto predísť a byť v pohode aj počas  stresového obdobia.

Odzadu.sk
Staň sa blogerkou

Vyhni sa emočnému prejedaniu

Keď ťa tlačí čas, nevenuješ zdravému jedlu toľko pozornosti a preto sa dosť často stane, že siahneš po prvej veci čo domá nájdeš, ktorá nie je práve najzdravšia. Počas učenia si mnohí neodpustia sladké, lebo to proste potrebujú na nervy ☺. Väčšinou však konzumácia sladkostí a rôznych nezdravých jedál vedie len k väčšiemu prejedaniu, pri ktorom sa na učenie dokážeme sústrediť stále menej a menej.

Preto veľmi dobre padne malá pauza medzi učením, môžeš ísť sama, s kamarátkou či so psíkom na malú prechádzku, ktorá nám prečistí myseľ a oslobodí nás aj od neustáleho zobkania sladkostí.

Vyber si správne jedlo

Hlavné je nevybočiť zo zdravého režimu, preto tvoje jedlo vždy musí obsahovať správne sacharidy, bielkoviny, taktiež veľa zeleniny a nezabudni aj na  tuky, ktoré podporujú činnosť mozgu a pomôžu ti lepšie si zapamätať učivo. Keď dáš svojmu telu správnu výživu, oveľa menej budeš potrebovať nezdravé veci.

Vyhni sa akýmkoľvek polotovarom a spracovaným produktom a vždy si zvoľ jedlo v čo najprirodzenejšej forme, ovplyvní to tvoju energiu aj náladu.

Nájdi  si nové cvičenie, ktoré Ťa bude baviť

Vôbec nepotrebuješ členstvo vo fitku na to, aby si si poriadne zamakala. Internet ponúka množstvo cvičení, s ktorými sa zapotíš aj doma a zaručene uvidíš výsledky. Ak máš rada skôr kľudnejšie cvičenie, pri ktorom máš čas aj meditovať, určite vyskúšaj jogu či pilates. Pokiaľ potrebuješ zo seba vydať veľké množstvo energie, či akúkoľvek náladu, vyhľadaj si cvičenie zamerané na box alebo vysokú intenzitu – tzv. HIIT. Nech už si zvolíš akékoľvek cvičenie, je to perfektné odreagovanie sa počas toho nekonečného sedenia nad knihami.

Zostaň v pohode a mysli pozitívne

Na záver uvádzam najdôležitejší tip, o ktorom určite nečítaš prvý krát, ale rozhodne to nepíšem len tak. Učenie ti pôjde ľahšie, pokiaľ budeš samej sebe dôverovať, že zvládneš všetko čo si zaumieniš. Musíš si v hlave udržať myšlienky, že si sa svedomito pripravovala a  skúšky úspešne absolvuješ. Potom naozaj všetko dobre dopadne a uvidíš,  že si na sebe nepracovala zbytočne a môžeš si užívať uspokojivý pocit v podobe dobre vykonanej práce.