Keď jeme, tak priberáme. Keď priberáme, tak sme nervózne. Keď sme nervózne, tak zase jeme. A keď jeme… A tak to ide stále dookola. Máloktorá z nás má totiž také šťastie, že sa nemusí trápiť cvičením a sledovaním toho, čo zje, pretože tá „mrcha pásomnica“ v nej všetko požerie.

My, menej šťastné, preto skúšame rôzne babské recepty, čítame všetky internetové stránky, ktoré hovoria o chudnutí a hlavne neustále držíme nejakú diétu. Samozrejme, že sme už vyskúšali ovocnú či zeleninovú, diétu založenú na detoxikácii či prijímaní stravy v tekutom stave a nebolo nás treba nútiť ani do tej čokoládovej (na tú spomíname najradšej). Kombinujeme stravu s cvičením, niekedy cvičenie bez stravy a málokedy si uvedomujeme, že za samotným chudnutím stojí zmena životného štýlu a naša psychika.

foto: weheartit.com

foto: weheartit.com

Ale nie o tom som chcela. Keď ste práve vo fáze vzdávania sa svojho novoročného predsavzatia a k tomu ešte aj na ceste do chladničky, tak vás hneď zastavím. Alebo, keď tam už teda naozaj musíte ísť, tak si dajte len pohár mlieka alebo šunku so syrom. Prípadne iné bielkoviny, pretože práve na nich je postavená zázračná Dukanová diéta.

Čo je to Dukanová diéta?

Hneď v úvode by som zrejme mala napísať, že jej zakladateľom je francúzsky lekár Pierre Dukan (kto by to aj čakal?!), a že na nej už niekoľko rokov frčí Kate Middleton či Jennifer Lopez. Ale predpokladám, že takéto informácie, ktoré nájdete na každej webovej stránke, vás nejako neohurujú. Určite vás však zaujme fakt, že pri tejto diéte môžete jesť kedykoľvek!!! Áno, aj večer pri televízii, aj o polnoci v posteli, aj stále, keď máte hlad. Alebo chuť. Tú mám ja častejšie. No a k tomu, že môžete jesť kedykoľvek, môžete jesť aj koľko len chcete!!!

Áno, čítate dobre. Je to možné a naozaj to funguje. Po celom svete ju už vyskúšalo niekoľko tisíc ľudí a podarilo sa im spoločne schudnúť už tisícky kíl. Zistenie, že Dukanová diéta nie je len ďalším výmyslom a ani marketingovým ťahom, spôsobilo, že sa táto diéta, síce v malých obmenách, ale zato pre mnohých ľudí, stala životným štýlom, ktorý im pomáha udržať si svoju vysnenú váhu. Títo ľudia sa navzájom podporujú a vytvárajú si spoločné stránky a skupiny, kde pridávajú rôzne recepty a zdieľajú svoje úspechy v podobe svojich fotografií PRED a PO.

foto: pinterest.com

foto: pinterest.com

Ako teda funguje Dukanová diéta?  

Celý jej zázrak spočíva v prijímaní čistých bielkovín. Presný zoznam bielkovinových potravín je spísaný v stomiestnom zozname, ktorý tvorí základ vášho jedálnička. Nachádzajú sa v ňom, napríklad rôzne druhy mäsa, ryby, morské plody, vajíčka, nízkotučné jogurty, syry a mnohé ďalšie. Tento zoznam však nie je konečný, ale postupne je dopĺňaný zeleninou, ovocím a inými sacharidmi podľa fázy, v ktorej sa momentálne nachádzate.

4 fázy Dukanovej diéty

To, že je Dukanová diéta rozdelená do štyroch fáz, má svoje opodstatnenie. V prvom rade si telo môže postupne zvykať na nový štýl stravovania, no hlavne sa takýmto spôsobom zabraňuje prípadnému jojo-efektu, ktorý môže prísť po skončení diéty.

Prvá fáza diéty sa nazýva aj útočnou a je značne motivujúca, pretože prvé kilá idú dole veľmi ľahko a hlavne rýchlo. Teda konečne sa budete stavať na váhu s radosťou a očakávaním. Jej trvanie je ohraničené maximálne na desať dní a strava tvorená čistými bielkovinami.

Druhá fáza diéty, takzvaná výletná fáza. Počas nej kilá už neubúdajú tak rýchlo. Prirodzená a zvyčajná je strata jedného kila za týždeň. Pritom si treba ale uvedomiť, že práve strata tohto jedného kila je pre vaše telo ideálna. Keďže chudnete postupne, tak si to stíha uvedomovať rovnako ako vaša hlava, tak aj vaše telo a dokáže sa tomu prispôsobiť aj vaše svalstvo. Nemusíte sa teda báť ovísajúcej kože či nedostatku energie. Hlavná zásada tejto fázy spočíva v striedaní bielkovinových dni s bielkovinovo-zeleninovými.

Tretia fáza diéty je konsolidačná a slúži na to, aby ste postupne začali obohacovať svoj jedálniček, no zároveň zabránili tomu, aby sa vám schudnuté kilá vrátili. Počas týždňa musíte dodržať jeden bielkovinový deň, no zato si dva dni môžete pripraviť hlavné jedlo podľa svojho priania a chuti. Počas ostatných dní dodržiavate pravidlá, ktoré už poznáte z predchádzajúcich fáz, ale jedálniček už môžete doplniť o cestoviny, kúsok ovocia, tmavé pečivo či iné potraviny.

Štvrtá fáza diéty je tiež nazývaná stabilizačnou. Stáva sa posledným krokom k vašej vysnívanej váhe. Počas tejto fázy môžete už jesť čokoľvek chcete a stačí, keď si raz za týždeň spravíte jeden čisto bielkovinový deň.

foto: weheartit.com

foto: weheartit.com

Chudnutie, chudnutie, chudnutie

Majte na pamäti, že aj keď vám kilá nepôjdu dole tak rýchlo, ako si predstavujete, vy chudnete stále aj napriek tomu, že jete kedykoľvek a v akomkoľvek množstve. Preto nikdy nebudete mať pocit hladu a vaše telo si nebude musieť robiť zásoby tukov. Dukanová diéta je dokonca krásna aj v tom, že vaša strava nie je vôbec jednotvárna a stereotypná, ale môžete ju doplniť o sladkosti a pečivo, ktoré si viete sami pripraviť. Ich príprava je väčšinou jednoduchá a nie časovo náročná.

Takže chuť na sladké? Nie je problém! Chuť na chlebík so šunkou a syrom? Bez problémov! Rozvíjate svoje kuchárske a cukrárske schopnosti a k tomu všetkému ešte aj chudnete. A nie, nesníva sa vám!

Milé dievčatá, milé ženy! Nezabúdajte však, že v dnešnej dobe nič nie je zadarmo, a keď chcete, aby sa výsledky dostavili, tak musíte mať pevnú vôľu a dodržiavať všetky pravidlá poctivo. A samozrejme cvičiť, piť veľa vody a … A zvyšok poznáte 🙂

Tak chudnutiu ZDAR!