Správny pitný režim je alfou a omegou ak chcete schudnúť, ale aj nabrať svalstvo a ostať zdravý a fit. Áno, aj káva, čaj, pivo a víno majú pozitívne účinky, ale aj tak – voda je voda, z nej je tvorené naše ľudské telo, mozog a bunky (nie z coly, alebo z energetického nápoja…), tak preto by mala tvoriť aj väčšiu časť nášho denného pitného režimu. Ak na ňu zabúdate, čaká vás:

 

Únava

Voda je najvitálnejší zdroj energie pre naše telo. Dehydratáciou spomaľujeme enzymatické funkcie v našom tele, čím sa cítime celkovo unavenejší a malátny.

Vysoký krvný tlak

Krv tvorí pri správnej hydratácii z 92% voda. Ak sme dehydratovaní, krv je hustejšia, čím je spomalený krvný obeh a krvný tlak stúpa nahor.

Astma a alergie

Čím menej vody v tele máme, tým viac histamínu telo uvoľnuje.

Zlý stav kože

Dehydratáciou riskujeme aj pigmentové škvrny na koži, suchšiu pleť, citlivú pokožku, dermatitídu, psoriázu, ako aj predčasné vrásky.

Vysoký cholesterol

Čím menej vody prijímame, tým viac cholesterolu telo produkuje, aby zabránilo strate vody v bunkách.

Tráviace problémy

Dehydratácia má vplyv aj na tráviace ťažkosti, vrátane žalúdočných vredov, či zápalu žalúdka.

Močový mechúr a obličky

Ak neprijímate dostatok vody, váš močový mechúr a obličky sú náchylnejšie k zápalom a bolestiam.

Kĺby

Áno, dehydratácia je spojená aj s bolesťou kĺbov, pretože vaše chrupavky tvoria z 80% voda.

Priberanie na váhe

Ak nedodávate telu dostatok vody, ťažšie sa zbavuje toxínov a tak ich skladuje v tukových bunkách.

 

A ideme ďalej:

  • Ľudské telo je tvorené zo 75% z vody
  • Odporúčaný denný pitný režim je minimálne 8 x 2,5dcl pohárov vody
  • Zvýšený príjem vody je potrebný pri cvičení, pri chorobe, znečistenom prostredí, v období tehotenstva a kojenia
  • Ľudské telo sa denne zbaví cca 10 šálok vody potením, dýchaním, močením a zbavovaním sa odpadu
  • Náš mozog je tvorený zo 75% z vody
  • Krv je z 92% z vody
  • Kosti sú z 22% z vody
  • Svaly sú zo 75% z vody

A pravdou je aj toto:

  • ak si smädný, si už dehydratovaný
  • 2 poháre vody pred hlavným jedlom ti pomôže pri chudnutí – budeš mať pocit väčšieho nasýtenia a zlepší sa ti trávenie
  • podľa výskumov – čím viac vody vypijete, tým viac kalórií spálite (pozor! nie, že teraz budete piť 5 litrov vody denne :D)
  • ďalšie prieskumy dokazujú, že na chudnutie je lepšia studenšia voda, ktorá vám pomôže spáliť viac kalórií (aj tu však opatrne, ak vám studená voda nerobí dobre, nepite ju nasilu. Nejde o také enormné skoky v kalóriách, že by vám vlažná voda v tomto smere neposlúžila taktiež.)
  • 1 pohár teplejšej vody hneď po zobudení vám pomôže prebudiť telo, trávenie a doplní stratené tekutiny počas spánku

A na záver:

Keď hovoríme o vode, myslíme tým aj vodu. Žiadne sladené a ochutené nápoje, taktiež nie minerálky, aj s tými opatrne. Ak máte problém s pitím čistej vody, pridajte si do nej čerstvú uhorku, mätu, pomaranč, alebo citrón.

 

 

/zdroj: justhealthfitness.com, foto: aamirfitness.com/