Je tu november – predposledný mesiac v roku. O chvíľu tu máme zimu a ty by si sa mala na ňu pripraviť. Nehovorím len o šatníku, ale aj o tvojom tele a pleti – tá je mimoriadne citlivá na zmeny počasia.

Práve preto ti prinášam zopár týchto tipov, ktoré sú podľa mňa jednoduché, finančne nenáročné a pomáhajú chrániť tvoju pleť v tomto období.

MED

Táto zázračná vec je pre mňa top z týchto tipov. Kvalitný med môžeš okrem sladila použiť aj na svoje pery ako balzam. Taktiež sa používa ako jedna z ingrediencií do rôznych masiek, zábalov. Aspoň 1-2 krát do týždňa si ho večer aplikuj na pery a nechaj vsiaknuť. Pery sú potom veľmi hydratované aj na viac dní.

CITRÓN

Aj keď je kyslý, je veľmi prospešný. Reč je o citróne, ktorý nie je dobrý len v čaji, ale aj ako súčasť masky na vlasy, bielidlo, či zázrak proti akné a uhrom – na tie môžeš vyskúšať aplikovať citrón a vmasírovať toľkokrát, dokiaľ uhry nezmiznú. Na internete určite nájdeš množstvo tipov a receptov, ktoré môžeš vyskúšať.

POMARANČ

Áno, nie len citrón, ale aj pomaranč je malým zázrakom. Konkrétne na tvoje nechty. Ak ich chceš posilniť a zlepšiť ich kvalitu, skús v jednej miske zmiešať šťavu z pomaranča s pretlačeným cesnakom a do druhej misky si nalej olivový olej. Zmes z pomaranča a cesnaku nechaj chvíľku odstáť a potom v nej namáčaj nechty po dobu asi 15-20 minút. Potom si vlož nechty do olivového oleja a opäť ich tam nechaj aspoň 15 minút. Túto procedúru môžeš opakovať podľa potreby.

OLIVOVÝ OLEJ

Olivový olej je naozaj multifunkčný – pomáha v boji s ekzémom, suchou pleťou, slabými nechtami, s poškodenými vlasmi, a tiež je využívaný na odličovanie (či ako dobrá ingrediencia pri varení 😀 ). Jeho blahodarné účinky sú známe asi každému. Recepty opäť nie sú vôbec obťažné – olej vo väčšine prípadov stačí len vmasírovať.

View this post on Instagram

Olive oil is extremely healthy. It’s not only loaded with beneficial fatty acids and powerful antioxidants but also a dietary staple for some of the world’s healthiest populations. However, many people believe that it’s unsuitable for cooking due to its unsaturated fat content. Others claim that it’s an excellent choice for cooking — even for high-heat methods like frying. This article explains whether you should cook with olive oil. #oliveoil #evoo #extravirginoliveoil #food #olive #minyakzaitun #organic #foodie #healthyfood #foodporn #olives #garlic #instafood #homemade #l #vegan #oil #italy #healthy #coconutoil #natural #delicious #italianfood #greece #extravirgin #zaitun #foodphotography #nature #gourmet #bhfyp

A post shared by Hamza oumhella (@food_health.97) on

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.