Vďaka Veľkej noci tu boli sladkosti, čokoláda a koláče na každom rohu. Bolo to neodolateľné, však? Išla som do obchodu a všade som videla čokoládových zajačikov. Jasné, pár z nich skončilo v mojom košíku a ani som si to poriadne neuvedomila a skončili v mojom žalúdku.

Bola som hladná? Určite nie. A bola som šťastná že som zjedla tak veľa sladkého? Určite nie.

tumblr_nuiqp8xwpm1tut9z3o1_500

Zdroj: pinterest.com

Prečo teda neprestaneme jesť, keď sme plní?

Podľa najnovších štúdií, ktoré skúmali spotrebu kalórii a chuť do jedla, sa zistilo, že v tele chýbali dôležité látky a vitamíny. Čo to teda znamená? Na to, aby sme nepociťovali tzv. „chuť na niečo“ potrebujeme mať vyvážený jedálniček, jesť správne množstvo bielkovín, zdravých tukov a komplexných sacharidov, a nemali by sme zabúdať aj na vlákninu.

Keď poviem že „ sa cítim hladná“, zvyčajne mám na mysli, že by som si dala čokoládu. Pretože je predo mnou na stole a áno, vyzerá naozaj dobre. A sladko!

Lenže väčšina dnešných sladkostí je plných chémie a farbív, ktoré nie sú až také prospešné pre telo. Úprimne povedané, vôbec nie sú vhodné. A obsahujú prázdne kalórie. To znamená, že napriek tomu, ak zjeme jedlo, kde je napísané, že nás zasýti na dlhú dobu a udrží nás sýtych, môžeme konzumovať ďalšie kalórie neskôr, pretože nič výživné naše telo nedostane. To je dôvod,  prečo môžeme v kine pri filme zjesť celý balíček pukancov a večer, keď prídeme domov, si dáme rodinnú večeru a kľudne ešte aj dezert.

21251-pink-popcorn-tub

Zdroj: lovethispic.com

Samozrejme, existujú spôsoby, ako udržať vašu chuť k jedlu na uzde. Ten najlepší spôsob je asi tento:

  „Počúvajte svoje telo skôr, než siahnete po sladkostiach.“

Nie som moc veľká odborníčka, no napriek tomu počúvam svoje telo a dám mu čo potrebuje. Aj keď ma predstava, že jem čokoládu celý deň, nesmierne teší, viem že to nie je dobré pre zdravie a telo. Preto radšej odolám a dám si ovocie.

Keď nemôžete prestať jesť napriek tomu, že prednedávnom ste mali obed, pravdepodobne vám chýbajú vitamíny a látky pre telo prospešné. Tie najznámejšie sú železo, sodík, draslík, vápnik, horčík alebo magnézium. Doprajte si poriadnu dávku ovocia, hrsť orieškov alebo rybu s prílohou na večeru. Správne vyvážený jedálniček, by mal zabrániť nadmernému jedeniu, ktoré nie je dobré ani pre našu psychiku ani pre naše zdravie.

cool-fittnes-food-fruits-favim-com-4070568

Zdroj: favim.com

Ak sa cítite plní, no radi by ste si dali čokoládu (kto nie!), nechajte ju radšej na poličke a choďte von z miestnosti, alebo si bežte umyť zuby, alebo si dajte ovocie, alebo robte činnosť, pri ktorej na to zabudnete. Vaše telo sa vám za to poďakuje.