Gogo s Lucy Pug a Zuzana Plačková s Alexandrou Wallachovou
Instagram/lucypug/nazdravie

Tipneš si, ktorý influencer si na Slovensku za jediný post zarobí najviac? Nuž, aj napriek tomu, že Zuzka Plačková dávnejšie zverejnila svoj mastný cenník, ani z ďaleka to nie je ona. V rebríčku webovej stránky Data On Steroids sa umiestnila až na tretej priečke. Neuveríš, kto je pred ňou. 

Iba pred pár dňami sme sa dozvedeli, kto za post na Instagrame zarobí celkovo najviac na svete. Kráľom sociálnej siete sa stal Cristiano Ronaldo, ktorý predbehol aj Kardashianky a kráľovnú svetového Instagramu – Selenu Gomez. Fenomenálny futbalista si za jediný príspevok pýta v prepočte viac ako 2 milióny eur, čo je suma, ktorá ťa určite dostala do kolien.

Koľko zarobí slovenský influencer?

Kto ale kraľuje slovenskému Instagramu? Zuzka Plačková to nie je. Teda ona sa naozaj dá pomenovať za kráľovnú nášho sveta sociálnych sietí. Kráľom sa ale podľa prieskumov webu Data On Steroids, stal Peter Sagan, ktorý si za post pýta od 9-tisíc do 11-tisíc eur.

Druhý v poradí je YouTuber Gogo. Ten stojí 5-tisíc až 6-tisíc eur. Zuzka Plačková si za post pýta podobné sumy. Reálne si však za post pýta 10-tisíc eur a za story 5-tisíc.

Štvrtá je Lucy Pug, ktorá za post zarobí od 4-tisíc do 5-tisíc eur. Na piatej priečke sa umiestnil Expl0ited. Ten si za príspevok na Instagrame pýta od 3 do 4-tisíc eur. V rebríčku však nájdeš aj ďalších influencerov. Umiestnili sa tam však napríklad aj Sajfa, Ján Koleník, Tatiana Žideková, Adam Bardy či Drahomír Piok. Na tieto štatistiky sa môžeš pozrieť po kliknutí SEM.

Čo ovplyvňuje cenu influencera za reklamu?

Web Data On Steroids ako prvý na Slovensku prináša odhad cien za spoluprácu za rôzne skupiny influencerov. Pre zjednodušenie práce marketingových pracovníkov jednotlivých firiem odhaduje intervaly cien za post známych slovenských influencerov.

Najdôležitejším faktorom, od ktorého sa odvíja odhad ceny, je počet followerov. Ten naznačuje, koľko ľudí vie daná značka prostredníctvom influencera osloviť. Cenu ale ovplyvňuje aj aktivita followerov známeho používateľa Instagramu. Čím ma totiž influencer aktívnejšie publikum, tým viac si môže za post pýtať.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Daniel Štrauch (@gogomantv)

„Tretím faktorom je dôveryhodnosť, ktorú meriame cez počet zmienok, čiže koľkokrát ho spomenuli iné profily. Týmto oddeľujeme profily, ktoré majú síce veľký počet followerov, ale nikto ich nezmieňuje. Typickým príkladom sú krásne ženy, ktoré na profiloch ukazujú svoje telá, ale chýba im nejaká hlbšia téma, s ktorou by sa mohli značky spájať,“ píše sa na internetovej stránke Data On Steroids.

Žiaľ, odhad nemusí byť presný. „Môže sa stať, že niektorí influenceri budú podhodnotení alebo nadhodnotení v porovnaní s naším odhadom. Niekde sa triafame do stredu, niekde v rámci intervalu a občas sa stane, že sme aj mimo. Odchýlka by však nemala byť viac ako 30 percent,“ upozorňuje web Data On Steroids.

Zdroj: Data On Steroids

Toto sa oplatí čítať

Viac z kategórieŠoubiznis & Hot News