Každá žena sa chce cítiť dobre – psychicky aj fyzicky. Častokrát však to, ako vyzeráme navonok, ovplyvňuje aj naše vnútorné sebavedomie. Byť fit je dnes trend, na ktorý nadávať nemôžeme, pretože sa zdravou stravou a pravidelným cvičením snažíme udržať v zdraví a pohode. Ale pravdou je aj to, že nie vždy sa to dá dodržiavať na 100 %.

Doba je rýchla, máme málo času, stále sa niekam ponáhľame, šetríme peniaze. Udržiavať sa tak môže byť občas náročné. No aj napriek tomu sa to stále dá, ak to človek aspoň trošku naozaj chce. Nemusíš na to vynaložiť ani veľa úsilia či času, stačí, ak svoj denný režim a aktivity jemne pozmeníš do nových návykov, ktoré ti s tým pomôžu. Ako na to?

Využívaj chôdzu čo najviac ako sa len dá. Schody namiesto výťahu, prechádzka do obchodu namiesto odvozu autom, „pešibus“ namiesto MHD. Vždy, keď to ide, zvoľ si radšej chôdzu. Aj obyčajné prechádzky počas dňa majú vplyv na našu kondičku, tak si dopomôž krokmi navyše.

Ak nemáš čas či peniaze na fitko, cvič doma. Na internete je množstvo videí, z ktorých si môžeš vybrať a ich výhodou je, že ti na dobré precvičenie postačí aj 15 minút denne. Keď ťa nebaví cvičenie, nájdi si iný pohybový koníček – lekcie tanca, boxu alebo plávanie. Hlavne, aby ťa to bavilo.

Dbaj na dostatočný spánkový režim. Práve zdravý a plnohodnotný spánok má vplyv na naše zdravie, energiu a kondíciu. Dopraj si kvalitný odpočinok, ideálne 7 až 9 hodín denne.

Pi veľa čistej neperlivej vody. Pitný režim je základom zdravia, pretože vodu potrebujú naše bunky. Tvoje telo bude hydratované, nebudeš prijímať zbytočné kalórie ako zo sladených nápojov a pomôže ti to rýchlejšie redukovať hmotnosť, ak je tvojím cieľom i chudnutie.

Vytvor si pestrý jedálniček. Počas týždňa by si mala konzumovať nie len mäso, ale aj vegetariánsku stravu, ryby či strukoviny. Pridávaj si viac zeleniny, no s ovocím to nepreháňaj. Obsahuje totiž množstvo skrytého cukru. Snaž sa variť viac doma a nevyužívať donášky.

Aspoň raz týždenne si dopraj relax v podobe, ktorá ti je najpríjemnejšia. Ak necháš svoje telo i myseľ oddýchnuť, budú mať viac energie a síl na nové dni, čím sa budeš cítiť byť viac fit a nie unavene. Horúci kúpeľ, masáž, dlhší spánok počas víkendu, večer s knihou v ruke, … hlavne osamote a v pokoji.

Kontroluj si, či máš dostatok vitamínov a minerálov v tele. Ak ti nejaké chýbajú, možno sú dôvodom, prečo sa cítiš malátne alebo prečo ťa často bolí hlava. Dodáš si energiu, ktorá ťa prinúti hýbať sa a zároveň si nimi posilňuješ imunitu.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.