Vstávať v chladných dňoch nie je vždy príjemná záležitosť a my častokrát beháme po byte splašené a veľmi naštvané. Ranné vstávanie nie je pre každého, no niekto predsa musí chodiť do školy alebo pracovať. Pripravila som pre teba teda ranné rituály a návyky, ktoré ti spríjemnia vstávanie, aj keď je vonku tma a zima.

Raňajky sú polovica úspechu

Jedlo je dôležité počas celého dňa, no ak chceš naštartovať svoj deň dobrými raňajkami, jedz ako kráľovná. Zvoľ jedlo, ktoré ti chutí, no ktoré ťa príliš nezaťaží a dodá ti potrebnú energiu. Raňajky ťa zasýtia na celé dopoludnie a dodajú ti energiu. Taktiež je dôležité dopriať si proteíny, ktoré ťa pripravia na celé dopoludnie v práci či v škole.

Zapni si hudbu

Ak máš tú možnosť, zapni si playlist „Morning“ či už na Spotify alebo na Youtube. Prebudíš sa a tvoja nálada bude omnoho lepšia.

Pi vodu

I lekári odporúčajú ráno vypiť pohár čistej alebo citrónovej vody. Tvoje zdravie sa ti rozhodne poďakuje. A ešte jedna rada: ak ráno piješ kávu, je to v poriadku, ale predtým sa najedz. Káva by sa nemala piť nalačno.

zdroj: Photo by Asdrubal luna on Unsplash.com

 

Cvič

Najlepšie je vstať o čosi skôr a dopriať si rýchlu jogu či krátku „rozcvičku“. Najskôr to bude možno ťažšie, no neskôr sa to stane tvojim zvykom, bez ktorého si nebudeš vedieť predstaviť vstávanie.

Mysli pozitívne

Áno, chápem, radšej by si bola vo svojej pohodlnej a teplej posteli, no skús sa zamyslieť nad tým, prečo sa tešíš na dnešný deň, čo nové môžeš zažiť a v čom by si sa dnes mohla zlepšiť.  Taktiež sa skús zamyslieť, čo je dnes pre teba dôležité. Pozitívne myslenie je základ.

Studená sprcha

Síce to zo začiatku nebude príjemné, neskôr si na to zvykneš. Ranná sprcha ťa prebudí a tvoje zdravie a imunita sa ti poďakujú.

Meditácia

Dôležitá časť rannej ru­tiny, ktorá ti dokonale prečistí my­seľ a do­volí ti plne sa sú­stre­diť na deň. Môže to byť taktiež súčasťou jogy.

Komentáre