Obrovská chuť na niečo sladké, rýchle zmeny nálad, únava, citlivé prsia, … momenty, počas ktorých si uvedomuješ, že už sa to opäť blíži. Tvoje dni. Mesiačiky, menzes, menštruácia, ale aj krámy. To sú všetko pomenovania ženského cyklu, ktorý mávame (ne)pravidelne. Krvácanie z maternice, ktoré je znakom toho, že vajíčko nebolo oplodnené.

Čo si budeme hovoriť, tých pár dní v mesiaci nebýva pre nás práve najlepších. Cítime sa nepríjemne, pravidelne beháme na toaletu a k tomu mávame ešte aj bolesti v brušku. Niektoré ženy ani len nepociťujú, že sa im s telom niečo deje, iné mávajú zase tak veľké bolesti, že častokrát skončia na pohotovosti s prosbou o uvoľňujúcu injekciu.

Než to však dôjde až do takého štádia, môžeš si pomôcť aj rôznymi babskými radami, ktoré sú už toľkými rokmi a ženami naozaj overené. 

Vedela si, že bolestivá menštruácia sa nazýva dysmenorea? Je spôsobená kŕčmi v maternici, ktorá sa sťahuje, aby pomohla výstelke dostať sa von.

Teplo

Veľa tepla. To je to prvé, čo si musíš zaistiť, ak ťa prepadne bolesť, kvôli ktorej nemôžeš ani fungovať. Paplón, termo vankúše, sauna, horúci kúpeľ – to ti pomôže uľaviť od kŕčov.

Cvičenie

Pokús sa aspoň chvíľu cvičiť. Aj keď sme na strednej škole používali svoje dni ako výhovorku na to, aby sme ostali sedieť na lavičke, práve pohyb ti pomôže. Do tela sa ti uvoľnia hormóny šťastia a budeš sa cítiť silnejšie.

Žiadny kofeín

Vynechaj kávu a radšej si dopraj (horúcu) čokoládu. Kofeín ťa nabudí tak, že aj kŕče sa ti budú zdať silnejšie. Sladké a teplé ti naopak pohladí nie len dušu.

Bylinky

Priprav si teplé čaje a pi veľa tekutín – najmä vody. Čaje si priprav z overených bylín ako rumanček, alchemilka, lipový kvet, bazalka, ale vhodné sú aj čaje zázvorové, škoricové či klinčekové.

Vitamíny

Dávaj si pozor na vitamíny. Prijať by si počas týchto dní mala viac železa, horčíka, vápnika a vitamínu C.

Relax

Dopraj svojmu telu aj mysli pokoj. Mala by si sa zbaviť stresu, ktorý každú bolesť v tele iba znásobuje, a čo najviac oddychovať. Teplým kúpeľom, ktorý ti prinesie relax, ale aj dlhším spánkom, čítaním kníh, či pomalou prechádzkou.

Masáž

Mnoho žien odporúča aj masáž bruška s olejčekom. Pomalými, jemnými, krúživými pohybmi si prechádzaj rukou v časti mierne pod bruškom, aby si tak uvoľnovala kŕče aj z vonkajšej strany.

Zdroj: menstruacny-kalendar.sk

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie novinky z Odzadu

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.