Skúsila si už mnoho druhov cvičenia, ale v žiadnom si sa doteraz nenašla? Začala si mať pocit, že cvičenie nie je pre teba? Možno zmeníš názor, keď vyskúšaš TRX.

TRX (z angl. total-body resistance exercise) predstavuje tréning s vlastnou váhou pomocou závesného systému. Vďaka tomuto fitness náradiu môžeš ľahko precvičiť celé svoje telo. Ak si o TRX ešte nikdy nepočula, môžem ťa ubezpečiť že je rovnako vhodné pre začiatočníkov ako aj pre pokročilých.

Foto: 123RF.com

Skupinový alebo individuálny tréning ?

Mnoho ľudí si na začiatku volí formu skupinového cvičenia. Pod vedením skúseného inštruktora si rýchlejšie osvojíš základné techniky. V súčasnosti je u nás dostupných mnoho kurzov, na ktoré sa môžeš prihlásiť vo svojom meste. Ak sa nerada obmedzuješ presnými termínmi, vyskúšaj si TRX sama! Obrovskou výhodou je najmä to, že ho môžeš praktizovať aj v pohodlí domova. Ak ti viac vyhovuje individuálne cvičenie, stačí si už len zaobstarať náradie, ktoré je ľahko dostupné na internete alebo v športových predajniach.

Foto: pogophysio.com

Je TRX náročné ?

Záťaž si upravuješ nastavením polohy tela a keďže počas tohto cvičenia používaš vlastnú telesnú hmotnosť, môžeš očakávať veľmi pozitívne výsledky. TRX učí efektívne a správne pracovať s telom, ako aj koordinovať pohyb pri každodenných činnostiach.

6 dôvodov, pre ktoré by si mala vyskúšať TRX

  1. TRX zvyšuje svalovú vytrvalosť.
  2. Je vhodný na udržiavanie rovnováhy.
  3. Rozvíja kondičné schopnosti.
  4. Posilňuje stred tela.
  5. Predchádza ťažkostiam s pohybovým aparátom.
  6. Zlepšuje celkovú kondíciu.

Aké ďalšie výhody prináša ?

TRX prispieva k dobrej nálade a pomáha so správnym držaním tela. Vzpriamený človek pôsobí automaticky sebavedomo. Toto cvičenie prispieva k zdravému životnému štýlu a dodáva energiu. Okrem iného si vďaka nemu ľahko vybuduješ návyky a ako každé iné cvičenie znižuje riziko zdravotných problémov. Ak sa rozhodneš pre tento typ tréningu, určite neoľutuješ!