5 bodov, ako stihnúť všetky povinnosti, ktoré ti prerastajú cez hlavu
LifePovinnosti sa na teba valia a ty nevieš, čím skôr začať. Ako však pracovať efektívne a zorganizovať si všetko podľa dôležitosti? Alebo ako si rozdeliť svoj pracovný čas tak, aby si sa vyhla neželanému stresu? Toto je 5 bodov, ktoré by si mala dodržiavať, aby si všetko stihla a vyhla sa neželaným nervom.
1. Vypíš si všetko, čo potrebuješ zvládnuť
Veľmi dôležitým krokom k tomu, aby si zvládla všetky povinnosti s prehľadom a bez stresu, je vypísať si ich. Urobiť si súhrn všetkých dôležitých vecí, ktoré musíš vybaviť.
Tým, že si ich vypíšeš, uvidíš, čo všetko ťa v nasledujúcich dňoch čaká a neminie. Práve táto technika ti môže pomôcť zadeliť čas na vypracovanie zadaní do školy či zvládnutie všetkých úloh v práci a v domácnosti.
Najlepším pomocníkom, aby si sa vyhla zbytočnému stresu a vyhla sa časovej tiesni, je zaručene diár. Do neho si postupne zapisuj dôležité dátumy na úlohy a povinnosti. Vyhraď si jeden deň v týždni na zapisovanie a sleduj si, čo všetko ťa na ďalší deň, týždeň alebo mesiac čaká.
2. Urči si priority
Najdôležitejšie na zorganizovaní všetkých povinností je určenie priorít, ktoré sú pre teba naozaj dôležité. Určovanie priorít v živote nie je vždy ľahké a niekto na to nepríde takmer nikdy. Ak sa ti však nekopilo niekoľko vecí naraz, vždy si daj na prvé miesto to, čo sa nedá odložiť a je nutné urobiť to v čo najskoršom termíne.
Ak sa však chceš vyhnúť tomu, aby si si musela vyberať medzi školou a priateľmi či rodinou, mala by si si veci plánovať dopredu a úlohy plniť v predstihu, nie na poslednú chvíľu. V plnení úloh to však také ťažké byť nemusí, ak si dostatočne včas zapíšeš povinnosti a rozvrhneš svoj čas.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.