Proteíny sú najdôležitejšou skupinou spomedzi živín pri budovaní svalov. Preto je dôležité mať ich obsiahnuté v každom jedle, ktoré príjimaš. Dnes Ti chcem ukázať, že proteíny nemusíš dookola získavať len z vajíčok a mäsa, ktoré rýchlo omrzia. 

1                                        foto: pinterest

Prvým tipom sú arašidy. Veľa ľudí si síce myslí, že patria do skupiny orechov, nakoľko obsahujú dosť zdravých tukov, ale pôvodne je to strukovina. Sú skvelým rastlinným zdrojom bielkovín, ozvláštnia každý šalát či ovsenú kašu – stačí ich troška nasucho opražiť na panvici. Taktiež sa dajú použiť do koláčov a ja ich najviac zbožňujem vo forme arašidového masla, ktoré by som najradšej použila všade 🙂

sp                                                     foto: pinterest

Ďalšou super potravinou je špenát. Hoci sa môže zdať iba ako obyčajná zelenina, už jeden hrnček špenátu ti dokáže dať 5 gramov proteínov. Najlepšie je ho chvíľu podusiť a potom si z neho môžeš pripraviť špenátové placky, pesto alebo pridať do cestovín. Keďže je teraz jeho hlavná sezóna, určite ním ho pridaj do svojho jedálnička.

g

foto: mommyish

Pokiaľ máš rada mliečne výrobky, určite Ti zachutí aj grécky jogurt. Oproti obyčajném jogurtu obsahuje viac bielkovín a menej sacharidov. Obsahuje veľa probiotík, čo ocení tvoje trávenie a výborne zasýti. Servírovať ho môžeš s medom a ovocím alebo si z neho pripraviť bylinkový dresing k mäsu či zelenine.

b

foto: myfooddiary

A nakoniec poslednou potravinou s vysokým obsahom bielkovín sú strukoviny. Je ich veľké množstvo, či už si podľa chuti zvolíš rôzne druhy fazuliek, šošovicu alebo hrášok, každý druh Ťa dokáže zasýtiť  a pochutíš si. Z jednej šálky strukovín dokážeš získať až 15 gramov proteínov a veľa vlákniny a antioxidantov. Mojím favoritom je mungo fazuľka, z ktorej sa dá pripraviť polievka alebo je dobrá iba tak na zobkanie.

Verím, že sa týmito potravinami inšpiruješ a obohatíš svoj jedálniček, za čo Ti bude telo vďačné.

titulná foto: pinterest